مراقبت از پوست و مو

اصول مراقبت از پوست و مو در پاییز

روتین پاییزی

پاییز یکی از فصل های زیبا است که به سمت زمستان حرکت می کند. این فصل یکی از فصل هایی است که می تواند لحظات بسیار دلچسب و شیرینی را برای دوستان، خانواده و عاشقان ثبت کند. تغییر دما و هوا، سبک و استایل، زندگی روز مره در فصول مختلف بسیار متفاوت است. بنابر این در شروع هر فصلی باید چندین نکته مراقبتی را در نظر گرفت. برای شروع فصل پاییز نکات در نظر گرفته شده را برای شما آوردیم تا پاییزی دلنشینی داشته باشید.

اهمیت مراقبت از پوست در فصل پاییز

مراقبت از پوست در هر چهار فصل از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در فصل های سرد مثل پاییز که حساسیت های پوستی به تازگی روی پوست ظاهر می شود موجب شده پوست از حالت هیدراته شدن خارج شود و به خشکی، سوزش، قرمزی و خارش دچار شود. دلیل این اتفاق نیز تغییر هوا از گرمی به خنکی است. بهترین راه درمان این کار استفاده از محصولات مراقبت پوستی است. به طوری که شما می توانید در این فصل زیبا پوستی زیبا و درخشان داشته باشید.

روتین پاییزی

اهمیت مراقبت از مو در فصل پاییز

همان طور که در بالا اشاره کردیم پاییز با تغییرات دما همراه است. این تغییرات همان طور که به پوست آسیب می رساند ممکن است به مو آسیب جدی وارد کند. به عنوان مثال عارضه خشکی و شکنندگی مو یکی از این موارد ذکر شده است. زیرا محیط خانه کاملاً گرم است و زمانی که به بیرون می روید، پوست سر و مو به مشکل برخواهند خورد. مصرف محصولات مراقبتی مو از جمله ماسک مو (داخل حمام و خارج حمام)، روغن مو و سرم مو و همچنین استفاده از کلاه یا شال می تواند موهای شما را از آسیب های جدی پاییزی دور کند.

روتین پاییزی

اشتباهات رایج در روتین مراقبتی فصل پاییز

بعضی امور هستند که در عین سادگی، انجام آن ها در بعضی فصل ها اشتباه است. نتیجه این اشتباهات روی پوست، مو و بدن ظاهر می شود. به عنوان مثال در فصل بهار نشستن صورت با فوم یا ژل شستشو، در فصل تابستان استفاده نکردن از کرم ضد آفتاب، در فصل زمستان عدم مصرف محصولات مرطوب کننده، فصل پاییز که موضوع مورد نظر ماست و در ادامه به بررسی آن پرداخته ایم باعث شده که روتین مراقبتی فرد از حالت اولیه و طبیعی خارج شود.

عطر سنگین نزن

به طور کلی عطر ها با دریایی از رایحه های مختلف همراه بوده که با 4 فصل سال تطابق دارند. همچنین دمای هوا با شرایط ترشح عطر ارتباط دارد. بدین صورت که سرعت حرکت مولکول های عطر و ادکلن ها در هوای سرد بسیار بیشتر است و سرعت نفوذ عطر سنگین در هوای گرم بیشتر می باشد. بیشتر بانوان و آقایان از ادکلن های سبک در فصل پاییز استفاده می کنند تا سریعاً روی بدن بنشیند. بیشتر افرادی که در فصل پاییز از ادکلن استفاده می کنند رایحه آن ها میوه های خنک، رایحه چوبی، مرکبات است که نه تنها سبک بوده بلکه بوی تازگی دارد. به شرطی که در حد معقول بزنید و بوی آن ادکلن زننده نباشد.

روتین پاییزی

اسکراب نکن

اسکراب و لایه برداری یکی از کار هایی است که با حذف سلول های مرده پوست شما به درخشانی و شفافیت کمک بسیاری می کند. ولی انجام این عمل در هوای سرد و گرم متفاوت است. موضوع مورد نظر ما در بازه فصل پاییز است. انجام اسکراب و لایه برداری پوست در فصل پاییز باید به کمترین حد ممکن باشد و با دقت بسیاری انجام شود. زیرا به علت تغییر شرایط آب و هوایی حساسیت و تحریکات پوستی روی پوست نسبت به فصل های دیگر بیشتر ظاهر می شود. توجه داشته باشید، اسکرابی که استفاده می کنید باید در کنار خواص خود، اثر مرطوب کنندگی و نرم را داشته باشد. پس حتماً تعداد دفعات استفاده از اسکراب را کمتر کنید تا پوستتان آسیب نبیند. برای مصرف این کار همان طور که گفته شد باید چند نکته را در نظر گرفت. اولین نکته، شستشو صورت با آب گرم و ولرم است. دومین نکته استفاده از کرم و لوسیون های مرطوب کننده است تا پوست شما از خشکی و ترک در امان باشد. توجه داشته باشید که اگر در بقیه فصل  ها اسکراب صورت را هفته ای 2 الی 3 بار انجام می دادید در فصل پاییز هفته ای 1 بار صورتتان را اسکراب کنید.

روتین پاییزی

کمتر موهات رو با سولفات بشور

سولفات یک ترکیب شیمیایی است که در صنعت آرایشی و بهداشتی برای تولید کف در شامپو ها و ماسک مو ها استفاده می شود. با اینکه یک ماده شوینده محسوب شده و طبق وظیفه ای که دارد مو را از هرگونه چربی و آلودگی پاکسازی می کند ولی عوارض های خود را خواهد داشت. بدین صورت که باعث شده مو به خشکی، خارش، ضعیفی، حساسیت پوست سر، دچار شود. همچنین اگر موهای رنگ شده ای دارید، یا کار پروتئین تراپی، کراتین تراپی، بوتاکس مو و مواردی از این قبیل انجام داده اید از این شامپو ها نباید استفاده کنید. چرا که در طی شستشو مکرر رنگ مو کمتر شده و موادی که موجب احیاء مو های شما شده از بین می برد.

روتین پاییزی

نکات مناسب در روتین پاییزی

هوای سرد پاییزی مورد پسند بسیاری از افرادی است که از گرما فرار می کنند. ولی با این حال نباید از روتین آن غافل شد. در غیر این صورت شما بیشتر در فصل پاییز به درمان مشکلات پوستی رفته و هیچ لذتی از این فصل زیبا نخواهید برد. همچنین ممکن است این مشکلات محدودیتی نداشته باشد و از شروع پاییز تا آخر آذر ماه و حتی در فصل زمستان به آن ها دچار شوید. اگر قصد انجام روتین پاییزی دارید که نهایت استفاده از فصل پاییز را ببرید، نکات زیر را به دقت بخوانید تا بتوانید با انجام آن ها رضایت کافی داشته باشید.

مرطوب کننده مغذی بزن (پوست)

استفاده از محصولات مراقبت پوستی در این فصل بسیار اهمیت دارد. زیرا فصل پاییز با سردی همراه است و اگر کوچکترین حد ممکن را در نظر بگیریم همیشه پوست را به خشکی دچار می کند. کرم های مرطوب کننده با فرمولاسیونی که دارد یعنی با رساندن مواد مغذی به لایه های پوستی موجب مرطوبیت و نرمی خواهد شد. یا به عبارت دیگر از طریق ایجاد لایه محافظتی پوست را در امان نگه می دارد. این کرم ها با داشتن ویتامین و ترکیبات به بهبود سلامت پوست می پردازد.

روتین پاییزی

ضد آفتاب با SPF 30 به بالا بزن

یکی از باور های اشتباه افراد در فصل پاییز، استفاده نکردن از کرم ضد آفتاب است. چرا که تصور بیشتر آن ها این است که اشعه های UV فقط در فصل تابستان می باشد. در حالی که این طور نیست. در فصل پاییز حتی اگر هوا ابری، بارانی و معتدل باشد باز هم اشعه UV وجود دارد. این اشعه های فرابنفش قابلیت این را دارد که از بین ابر ها نفوذ کرده و به پوست برسد. به همین دلیل در هوای پاییزی استفاده از کرم های ضد آفتاب با SPF+30 را فراموش نکنید. همچنین اگر فرزند دارید حتما از کرم ضد آفتاب کودکان استفاده کنید. این کرم ها در واقع با ایجاد یک سد دفاعی، پوست شما را در امان نگه می دارد. بدین صورت که از پیری زودرس پوست، ایجاد لک و … جلوگیری می کند.

روتین پاییزی

لوسیون بدنت مغذی باشه

پوست بدن همیشه و همیشه و همیشه نیاز به رطوبت دارد. چه هوا سرد باشد و چه گرم باشد. از آن جایی که پوست نیز از ارگان های اصلی بدن است باید به نحو احسن مراقبت کرد. در غیر این صورت عواقب و عوارض مراقبت نکردن از پوست به سراغ خود فرد می آید نه فرد دیگر. تغییرات آب و هوایی در فصل پاییز و استحمام با آب گرم عامل دهیدراته شدن پوست است. به همین دلیل لوسیون بدنی که استفاده می کنید باید حاوی مقادیری از گلیسیرین ، عصاره های گیاهی، ویتامین ها و… باشد. این عناصر کلیدی با نفوذ به لایه اپیدرم پوست از ترک و خشکی در امان نگه داشته و موجب نرمی و لطافت پوست خواهد شد. بعضی از این لوسیون ها با رایحه ماندگاری که دارند مورد پسند بسیاری از افراد قرار گرفته است. نکته قابل توجه اینجاست که مصرف لوسیون نسبت به سن تفکیک نشده و حتی کودکان هم می توانند استفاده کنند.

روتین پاییزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *