مراقبت از پوست و مو

روتین مراقبت از موها در پاییز

روتین موی پاییزی

تغییرات آب و هوایی تاثیر مستقیمی بر پوست دارد. با شروع فصل پاییز تغییرات ناگهانی دما، شروع باد های پاییزی و تغییرات دما افزایش می یابد. از آنجایی که در روز هایی پاییزی نور خورشید مستقیم نمی یابد، آسیب هایی در حوزه پوست و مو ایجاد می شود. یا به عبارت دیگر تغییرات آب و هوایی بسیار برای پوست و مو اثر دارد. همچنین از آنجایی که هوای داخل خانه گرم بوده و هوای بیرون سرد می باشد، باعث شده پوست و مو به عبارتی شوکه شوند. در نتیجه با شروع فصل پاییز باید روتین پوست و مو عوض شود. زیرا ممکن است برای پوست خشکی، سوزش، قرمزی و خارش اتفاق بی افتد و برای مو کدری، خارش پوست سر و خشکی را به همراه دارد. در این مقاله به انجام روتین پاییزی مو می پردازیم تا بتوانید در فصل پاییز موهای سالمی داشته باشید.

انجام روتین مو پاییزی

یکی از اموری که فصل پاییز باید در انجام روتین مو در نظر گرفت تقویت آن است. زیرا در بازه شروع پاییز بسیاری از افراد هستند که به ریزش مو فصلی، ضعیفی و خشکی دچار می شوند. دلیل این امر نیز همان طور که گفته شد افزایش باد، باران و تغییرات ناگهانی دمای هوا است. اگر روتین مو پاییزی را جدی و مهم در نظر نگیریم ممکن است موهای سالم خود را از دست بدهید و دوباره برای رسیدن به موهای سالم مجدد تلاش کنید. به همین علت برای حفظ سلامت مو در فصل پاییز باید چند نکات ساده ای را رعایت کنیم که به شرح زیر است.

ماساژ پوست سر

ماساژ پوست سر یکی از فعالیت های آرام بخشی است که برای بهبود پوست سر و مو صورت می گیرد. این کار نیازمند فرد حرفه ای نبوده و خود شخص می تواند انجام دهد. همچنین نیازمند وسیله خاصی نبوده و همچنین دارای محدودیت زمانی نمی باشد. اگر از فواید ماساژ پوست سر بگوییم بهبود جریان خون در فولیکول های مو، احساس آرامش، دریافت مواد مغذی و تسکین سردرد است. روزانه شما می توانید با مدت زمان حداقل 10 دقیقه پوست سرتان را ماساژ دهید. توجه داشته باشید که اگر مشکل جدی در حوزه مو دارید بهتر است با متخصص مو مشورت کنید.

روتین موی پاییزی

کوتاه کردن مو

بسیاری از بانوان خواهان موهای بلند در فصول سرد می باشند. در حالی که بلندی موها در پاییز باعث نازکی و ساییدگی خواهد شد. کوتاهی مو یک روش موثر جهت افزایش سلامت مو می باشد. با کوتاه نمودن مو در اوایل فصل پاییز می توانید آسیب های ناشی از فصل تابستان را بر روی مو از بین ببرید. یعنی موهای کوتاه شما در برابر عوامل محیطی مثل باد و باران در معرض آسیب کمتری قرار دارد. از آن جا که فصل پاییز دمای هوا تغییر پیدا می کند، موهای کوتاه نسبت به موهای بلند در معرض آسیب پذیری کمتری قرار دارد.

روتین موی پاییزی

مرطوب نمودن مو

تنها پوست نیست که به رطوبت نیاز دارد بلکه مو هم به همان اندازه نیاز دارد. زیرا در صورت عدم مرطوبیت مو خشکی ، خارش، ضعیفی و شکنندگی را با خود به دنبال دارد. به خصوص اگر در فصول سرد باشید که رطوبت مو به شدت کاهش می یابد. شستن مو به صورت مرتب و منظم به مرطوبیت و نرمی کمک بسیاری می کند. همچنین استفاده از نرم کننده و ماسک مو باعث شده که فولیکول های مو در برابر عوامل مخرب محیطی در امان بماند. به همین علت برای مرطوب نمودن مو می توانید از سرم مو، نرم کننده و… استفاده کنید.

روتین موی پاییزی

استفاده از ماسک مو آبرسان

استفاده از ماسک مو آبرسانی در برهه زمان پاییز یکی از روش های مراقبت از مو می باشد. اهمیت این کار بسیار بالاست چرا که همان طور در مطالب بالا اشاره کردیم مو در برابر فصل پاییز مخرب است. فرمولاسیون ماسک مو به گونه ای است که حاوی مواد پروتئینی، مرطوب کننده و ترمیم کننده را داراست. یعنی مو را از هر گونه خشکی در امان نگه می دارد و در عوض مو را به لطیفی نزدیکتر می کند. در موازات این عملکرد هم با رساندن مواد مغذی به فولیکول های مو، موجب استحکام بخشی شده و حتی ممکن است عارضه ریزش مو را برطرف کند. انتخاب ماسک مو مناسب در فصل پاییز می تواند زیبایی موهای شما را از حالت اولیه افزایش دهد.  

روتین موی پاییزی

قبل از بیرون رفتن موها را خشک نمایید

خیسی مو به طور کلی باعث شده که مو ضعیف شود. با این حال اگر در فصل پاییز از خشکی موهای خود مطمعن نشدید بیرون نروید. زیرا در این صورت اولین چیزی که به سراغتان می آید سرماخوردگی است. همچنین خیسی مو باعث منسبط شدن مو هایتان می شود. بدین صورت که در هنگام بیرون رفتن موجب شده توقعی که از موهایتان دارید به عمل نرسد. در نتیجه باعث شده که مو صورت که در قبال آسیب دیدگی و شکستگی منعطف است.

روتین موی پاییزی

استفاده از کلاه و شال

همان طور که در مطالب بالا اشاره کردیم پاییز با باد و باران همراه است. هنگامی که شال و کلاه سر می کنید موهای شما در امان می ماند. به عبارت دیگر شال یا کلاه عاملی است تا از مو محافظت شود. این کار باعث شده که از عواملی مثل خشکی مو کاسته شود و همچنین از پوست سر شما محافظت کند. به طور کلی شال و کلاه سر کردن در فصل پاییز نه تنها استایل شما را جذاب تر می کند بلکه برای مراقبت از مو های شما نقش اساسی دارد و دیگر نگران وزی و گره خوردگی موهای خود نخواهید بود.

روتین موی پاییزی

شستشو مو پس از باران

باران در کنار زیبایی که دارد آلودگی، ذرات معلق و گرد و غبار را با خود به دنبال دارد. علاوه بر این به علت این که باران حاوی مواد معدنی و اسید ها می باشد باعث شده مو ها به شدت آسیب ببیند. چه بسا که با مرطوبیت مو به واسطه باران، شرایط را برای قارچ و میکروب مویی ایجاد می کند. شستن مو با شامپو مناسب موجب شده که دیگر نگران سلامت موهای خود نباشید.

روتین موی پاییزی

از دستگاه حرارتی مو کمتر استفاده کنید

وسایل برقی مو مثل اتو مو و سشوار کمتر استفاده کنید. این وسایل به طور عادی شرایط را برای خشکی و شکنندگی مو به ارمغان می آورد. چه بسا که فصل پاییز و زمستان باشد. زیرا با مصرف این وسایل رطوبت مورد نیاز مو خشک شده و از بین می رود. با این حال اگر میخواهید استفاده کنید، وسیله مورد نظر را مستقیم بر مو قرار ندهید حتما فاصله باید دور باشد

روتین موی پاییزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *