مراقبت از پوست و مو

جذاب ترین مدل های مو ترند پاییز

مدل مو در زیر کلاه پاییزی

اکسسوری عامل افزیش جذابیت استایل و تیپ پاییزی محسوب می شود. ساعت، عینک دودی، کلاه، زیور آلات، ادکلن و … اکسسوری محسوب می شود. یکی از اکسسوری هایی که در همه فصل ها استفاده می شود و بسیار متنوع می باشد کلاه است. کلاه علاوه بر زیباتر شدن تیپ و استایل به محافظت از مو شما در برابر عوامل مخرب محیطی می پردازد. تنوع بالای این اقلام موجب شده که قدرت تصمیم گیری بیشتری در هنگام خرید داشته باشید. کلاه در 4 فصل با مدل های متنوع و جنس های مختلف در بازار ارائه شده است. در این مقاله به نقد و بررسی کلاه پاییزی پرداخته ایم تا یک خرید آسانی داشته باشید.

کلاه پاییزی چیست؟

کلاه پاییزی معمولاً به نوعی از کلاه ها اطلاق می شود که برای استفاده در فصل پاییز طراحی شده است تا در کنار زیبایی به محافظت از مو های شما بپردازد. کلاه های پاییزی اغلب از جنس هایی ساخته می شوند که از طریق گرم نمودن پوست سر و تار های مو به محافظت در برابر آب و هوای سرد بپردازد. منظور از جنس ذکر شده جنس هایی از قبیل پشم، نمد، توید و یا سایر پارچه گرم برای گرم نگه داشتن سر در روزهای پرشور پاییزی ساخته می شوند. این کلاه ها می توانند در سبک ها و طرح های مختلفی مانند لوبیا، برت، فدورا، کلوش و غیره باشند. انتخاب کلاه پاییزی نیز می تواند یک بیانیه مد باشد، زیرا افراد اغلب کلاه هایی را انتخاب می کنند که مکمل کمد لباس پاییزی و استایل شخصی آنها باشد. به عبارت دیگر برای خرید کلاه پاییزی با توجه به سلایق شخصی و روند مد صورت می گیرد.

انواع کلاه های پاییزی

هر کلاه برای هر فصل کاربرد متفاوت خود را دارد. مثلاً در فصل تابستان، کلاه های تابستانی جهت محافظت از صورت در برابر نور خورشید استفاده می شود. یا در فصل بهار کلاه ها باید سبک باشد. همچنین کلاه ها باید به گونه ای باشد که در برابر آفتاب و باد مقاوم باشد. به عنوان مثال کلاه های حصیری برای فصل تابستان و بهار بسیار پر کاربرد است. یا کلاه های پاییزی باید به گونه ای باشند تا افرادی که سینوزیت دارند بتوانند استفاده کنند.

بافت مو فرانسوی به هم ریخته

این مدل کلاه ها با موهای به هم ریخته و در عین حال بافته شده زیبا به نظر می رسد. اکثر این کلاه ها نیز با کاموا تولید می شود. داخل بعضی از این کلاه ها از پارچه های پشمی ساخته شده تا در فصل پاییز و زمستان به کلاه دیگری نیازی نداشته باشید. تنوع رنگ بالای این دسته کلاه ها موجب شده خرید آسانی داشته باشید.

مدل مو در زیر کلاه پاییزی

گوجه ای پایین به هم ریخته

برای این که موها در این مدل کلاه ها اذیت نکند باید مو ها را گوجه ای به سمت پایین و پشت گردن بست. این کلاه با بستن این مدل مو باعث شده که کلاه کل گوش را پوشش دهد و سرما وارد گوش وارد نشود. همچنین برای موهای زیبا این دسته کلاه ها مناسب است.

مدل مو در زیر کلاه پاییزی

مو باز با فرق بافته شده

کلاه های بافتنی با موهای باز و بلند زیبایی منحصر به فرد خود را دارد. چه بسا که با فرق بافته شده همراه باشد. همچنین اگر رنگ موها پاییزی باشد و با رنگ کلاه پاییزی در یک دسته رنگ قرار بگیرد، شما یک استایل جذاب پاییزی را به همراه دارید.

مدل مو در زیر کلاه پاییزی

گوجه ای پایین زیر کلاه بیس بالی

کلاه بیس بالی در واقع زیر مجموعه کلاه کپ قرار دارد. این کلاه ها در جنس های کتان، کبریتی و پارچه ای ساخته شده و در همه فصل ها می توان از این کلاه ها استفاده کرد. محافظ چشم در برابر نور خورشید یکی از فواید مثبت این کلاه می باشد. اگر موهای بلندی دارید برای استفاده از این کلاه باید مو ها گوجه ای در پشت گردن بسته شود یا کلا باز باشد.

مدل مو در زیر کلاه پاییزی

گوجه ای بالا بهم ریخته

همان طور که از تصویر پیداست این کلاه ها فقط برای افرادی که موهای بلندی دارند مناسب است. از سوی دیگر باعث شده که پشت سر عرق نکند و خارش ایجاد نشود. برای بستن این مدل مو با همچین کلاهی بیشتر در هنگام ورزش، پیاده روی و کوه نوری استفاده می شود.

مدل مو در زیر کلاه پاییزی

دم اسبی و کلاه بیس بالی

بستن مو به شکل دم اسبی نه تنها ظاهر مو تمیز می شود بلکه موجب یکدستی مو خواهد شد. همچنین کلاه بیس بالی طوری ساخته شده که بتوان با باز کردن چسب پشت کلاه موها را دم اسبی بست و مجدد چسب را بست. این مدل از بستن مو با همچین کلاهی از باز شدن مو جلوگیری می کند.

مدل مو در زیر کلاه پاییزی

مو باز و کلاه برت کلاسیک

جذابیت این کلاه ها به گونه ای است که نه تنها برای موهای کوتاه بلکه برای موهای بلند استفاده می شود. این کلاه ها بیشتر با کت بارانی، نیم بوت با آرایش سبک استفاده می شود.

مدل مو در زیر کلاه پاییزی

چرا در پاییز کلاه سر کنیم؟

پوشیدن کلاه پاییزی در کنار این که یک اکسسوری شیک محسوب می شود بلکه موجب گرم نگه داشتن و محافظت از مو شما می پردازد. به عبارتی تکمیل کننده ظاهر فرد محسوب می شود. این اکسسوری نه تنها از مو شما در برابر سرما محافظت می کند بلکه استایل پاییزی شما را جذاب می نماید. توجه داشته باشید که برای خرید نیز باید زاویه صورت خود را در نظر بگیرید تا از خرید خود رضایت داشته باشید. با این حال در کنار زیبایی استایل چند دلیل برای پوشیدن کلاه در مطالب زیر برای شما آوردیم تا از اهمیت کلاه غافل نشوید.

حفظ سلامت تار های مو

 با سرد شدن هوا در ماه های پاییز، کلاه پاییزی می تواند به گرم نگه داشتن سر شما کمک بسیاری کند. از آنجایی که مقدار قابل توجهی گرما از طریق سر از بین می رود، پوشیدن کلاه می تواند به حفظ گرمای بدن کمک بسیاری کند.

محافظت در برابر باران

پاییز بیشتر با آب و هوای غیرقابل پیش بینی اعم از باران و باد را به همراه دارد. همچنین باران نیز در کنار زیبایی که دارد ممکن است موها را از حالت طبیعی به حالت خشک و وز تبدیل کند. کلاه از اکسسوری هایی است که می تواند مو ها را از قطرات باران محافظت کند. یعنی عارضه خشکی مو و پوست سر را در اثر باراش باران برطرف می کند. همچنین اگر کلاه شما نقاب دار بود، می تواند به محافظت از صورت شما در برابر عوامل محیطی بپردازد.

محافظت در برابر آفتاب

حتی در فصل پاییز با اینکه اکثر اوقات هوا ابری می باشد، اشعه‌های فرابنفش خورشید همچنان می‌توانند نفوذ عمیقی به پوست شما داشته باشند. پوشیدن کلاه های لبه دار راه حل این مشکل است. به طوری که با ایجاد سایه، یک دیوار دفاعی ساخته تا صورت شما را از خطرات احتمالی طبیعی مثل آفتاب سوختگی در امان نگه می دارد. توجه داشته باشید که اگر در فصل پاییز زمان زیادی را در محیط بیرون هستید، مصرف کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.

افزیش جذابیت استایل و مد

در روزهای پاییزی که علاوه بر باران، باد های تندی می وزد، پوشیدن کلاه می تواند به حفظ موهای شما کمک کند. همچنین کلاه می تواند یک اکسسوری شیک محسوب شود و به نوعی مکمل لباس پاییزی شما شناخته می شود. این اکسسوری در سبک ها و رنگ های بسیاری وجود داشته که به شما امکان می دهند تیپ و استایل مورد پسند خود را داشته باشید. بدین صورت از ژولیده شدن مو جلوگیری کرده و به زیبایی مو شما کمک بسیاری می کند. به عبارت دیگر کلاه ها در واقع یکی از لوازمی محسوب شده که می توانند ظاهر کلی افراد را بهبود بخشند. در نتیجه در سبک‌ها، متریال‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید شده است و به شما این امکان را می‌دهد که جذابیت استایل مورد نظر خود را با پوشیدن کلاه افزایش دهید.

بستن مو در زیر کلاه های پاییزی

بستن موها در زیر کلاه پاییزی می تواند به حفظ موها کمک شایانی کند. بدین صورت که از آشفتگی یا درهم ریختن موها هنگام باد جلوگیری کند. توجه داشته باشید که با بستن هر مویی زیر کلاه، از محکم شدن آن اطمینان حاصل فرمایید. به طور کلی برای محکم تر شدن مو می‌توانید از سنجاق‌ و کش برای نگه داشتن تار های مو استفاده کنید. بستن مدل مو در زیر کلاه که انتخاب می کنید به نوع مو، طول و ترجیح شخصی شما بستگی دارد. همچنین استایل‌های مختلف را آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی برای شما مناسب‌تر است و لباس و کلاه پاییزی شما را تکمیل می‌کند. در ادامه مطلب چند روش ساده برای بستن مو زیر کلاه به بررسی پرداخته ایم:

موها را جمع کنید:

برس زدن یا شانه کردن موها باعث شده تا هرگونه گره از بین برود. جمع کردن مو نه تنها ظاهر فرد را مرتب می سازد بلکه از تعرق هم جلوگیری می نماید. زمانی که مو ها را در زیر کلاه جمع می کنید موجب یکدست نشان دادن مو، افزایش زیبایی مو و مرتب شدن آن خواهد شد.

جمع نمودن مو در پشت گردن:

اگر موی کم پشتی دارید، باید موهای خود را در پشت گردن به شکل گوجه ای جمع کنید. اگر موهای پرپشتی دارید و در هنگام گوجه ای بستن حس سنگینی و سر درد دارید بهتر است موهای خود را ببافید. این کار با یک کش، کلیپس و چوب مو، در پشت گردن مو ها امکان پذیر می باشد.

دم اسبی جمع کردن مو:

برای دم اسبی بستن، مو ها را در ارتفاع دلخواه پشت سر می توانید جمع کنید. تنها کافی است مو را با یک کش مو یا کلیپس محکم کنید. احتیاط کنید که در این زمان به مو فشار وارد نشود تا موجب سردرد شود. نکته کلیدی این است که موهای خود را طوری شانه بزنید که زیر کلاه صاف و یکدست نشان داده شود. یعنی به صورتی که برآمدگی ایجاد نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *