مراقبت از پوست و مو

انواع ترندهای رنگ مو در فصل پاییز

Autumn hair color

 پاییز یکی از فصل‌هایی است که با هوای خوشایند خود، باعث می‌شود که بیشتر افراد برای رسیدن به این فصل لحظه شماری کنند. در این فصل، دوباره لباس‌های پاییزی، کلاه‌ و شال‌ گردن، بوت‌ها و موارد مشابه دوباره به کار گرفته می‌شوند. نکته قابل توجه این است که پاییز تنها به تغییر تیپ و استایل مربوط نمی‌شود، بلکه بسیاری از بانوان رنگ لاک، سبک آرایش و موهای خود را به رنگ های پاییزی تغییر می دهند. همچنین اغلب مردم فکر می کنند که رنگ مو مناسب، فقط برای فصل بهار است. در حالی که این باور اشتباه بوده و 3 فصل دیگر هم رنگ مو خاص خود را دارد. لازم به ذکر است در این فصل رنگ موهای تیره و گرم جایگزین رنگ های بلوند و فانتزی می شود. البته در انتخاب رنگ مو در فصل پاییز نباید از رنگ پوست خود غافل نشوید. چرا که رنگ مو و رنگ پوست ارتباط مستقیمی باهم دارند و جذابیت چهره را افزایش می دهد. در فصل زیبای پاییز بیشتر رنگ های استفاده شده چه در انتخاب رنگ لاک، لباس، مو و… رنگ تیره و گرم است که در ادامه به بررسی آن های می پردازیم.

رنگ موهای پاییزی به مجموعه‌ای از رنگ‌های مو اشاره دارد که به خوبی با فصل پاییز هماهنگی دارند. این رنگ‌ها معمولاً شامل طیف گسترده‌ای از تیره‌ترین قهوه‌ای‌ها، طلایی‌ها، مسی‌ها، رنگ‌های گرم تر می‌شوند که به طور طبیعی با زیبایی‌های پاییزی همخوانی دارند.

هدف از انتخاب رنگ موی پاییزی، ایجاد هماهنگی با رنگ پوست و همچنین تاکید بر تغییرات زیبایی فصلی است. این رنگ‌ها معمولاً در طیف گرم قرار دارند و به تناسب با محیط پاییزی بازهم درخشان می‌شوند. انتخاب رنگ موی پاییزی، می‌تواند به چهره‌تان زندگی و جذابیت بیشتری ببخشد و به نوعی به روحیه فصل پاییزی شما افزوده شود

انواع رنگ مو در پاییز

فصل پاییز، با آمدنش جذابیت‌های خود را به نمایش می‌گذارد. این زمان از سال که طبیعت با رنگ‌های گرم و زیبای خود تغییر می‌کند، فرصت مناسبی ست برای ایجاد تغییرات جذاب در ظاهر افراد! یکی از جنبه‌های جذابیت و تغییراتی که در این فصل مشهود است، انتخاب رنگ مو متناسب با زیبایی‌های پاییزی است. از رنگ‌های تیره و گرم گرفته تا طیف گسترده‌ای از رنگ‌های قهوه‌ای، مسی و گندمی، انواع رنگ مو در پاییز می‌تواند ظاهری جذاب به ظاهر و شخصیت ما ببخشد. در این مقاله، به بررسی گسترده‌تری از انواع رنگ موی مناسب برای پاییز خواهیم پرداخت و نکاتی را ارائه خواهیم کرد که در انتخاب این رنگ‌ها بهترین تصمیم را بگیرید..

بالیاژ قهوه ای گرم

یکی از سبک های جدید در حوزه رنگ مو سبک بالیاژ می باشد که بخش های پایین مو را در بر میگیرد. همچنین رنگ قهوه ای به 3 بخش رنگ قهوه ای گرم، سرد و خنثی تقسیم بندی می شود. موضوع مورد نظر ما رنگ بالیاژ قهوه ای گرم است. این ترکیب شگفت انگیز بیشتر در فصل پاییز استفاده می شود. علاوه بر این از کلاسیک ترین رنگ ها به حساب می آید. این رنگ مو در واقع برای افرادی که پوست سبزه ای دارند مناسب است.

Autumn hair color

رنگ مو هایلایت کرم با ریشه تیره

در موهای هایلایت شده، بعضی از نقاط مو، از ریشه تا ساقه رنگ می شود. برای این سبک رنگ کردن دیگر نیازی به رنگ کردن ریشه نیست. چرا که با رشد مو، هایلایت های کرم رنگ مو رشد کرده و در این بازه رنگ مو، ریشه مو آشکار می شود. این سبک به تعداد هایلایت ها روی مو تاثیر داشته و بر حسب سلیقه فرد تغییر می کند. به مرور زمان در اثر رشد مو تضاد رنگ ریشه با ساقه مو باعث شده که جذابیت خود را در فصل پاییز داشته باشد.

رنگ کرم باعث جلوه‌ای روشن و روشنایی در بخش‌های هایلایت مو می‌شود. از طرفی، ریشه تیره باعث عمق و تیرگی در اصل موها می‌شود. این ترکیب به شما اجازه می‌دهد تا با ایجاد تضادی متعادل، ظاهری منسجم و جذاب ایجاد کنید. همچنین، ترکیب این دو رنگ می‌تواند به طور خاص با فصل پاییز هماهنگ شده و جلوه‌ای زیبا و دلنشین به موهایتان بدهد.

Autumn hair color

رنگ مو بالیاژ مسی

همان طور که در مطالب بالا اشاره کردیم، بالیاژ در واقع رنگ کردن مو از میانه تا نوک مو می باشد. از آن جا که رنگ مسی یک طیف خاصی از نارنجی است در پاییز بسیار کابرد دارد. ترکیب سبک بالیاژ با رنگ مسی یک رنگ منحصر به فرد است که به نوعی جلا دهنده چهره محسوب می شود. افرادی که پوست سبزه ای دارند رنگ مو مسی موجب افزایش جذابیت چهره فرد می شود.  

استفاده از رنگ موی بالیاژ مسی در پاییز می‌تواند به ظاهر شما دلنشینی و زیبایی ویژه‌ای ببخشد. انتخاب رنگ مسی برای بالیاژ در این فصل، با طبیعت و رنگ‌های پاییزی همخوانی دارد و می‌تواند تازگی و جلوه‌ای خاص به موهایتان ببخشد.

Autumn hair color

رنگ مو قهوه ای دودی

رنگ قهوه ای دودی از خاص ترین رنگ ها محسوب می شود. این رنگ در واقع یکی از ترکیب های فوق العاده ای است که در فصل پاییز جلوه بسیار زیبایی دارد. همچنین برای افرادی که پوست روشن با چشمانی آبی یا قهوه ای بسیار مناسب خواهد بود. چرا که تضاد رنگ مو تیره با پوستی روشن زیبایی چهره را از حالت اولیه چند برابر بیشتر افزایش می دهد. افرادی که علاقه به رنگ مو هایی با تناژ قرمز و طلایی ندارد، می توانند از رنگ قهوه ای دودی استفاده کنند.

Autumn hair color

انواع سبک رنگ مو در پاییز

سبک مو هایلایت

استفاده از رنگ‌های هایلایت در پاییز می‌تواند به ظاهر شما جلوه و تازگی بیشتری بدهد. در این فصل، انتخاب رنگ‌های هایلایت مناسب می‌تواند به رنگ پاییزی موها و همچنین فصلی که در آن هستیم، تطابق و زیبایی ویژه‌ای بخشیده و به شما اجازه دهد تا به خودتان انرژی و تازگی بیشتری بدهید

یکی از تکنیک های رنگ مو هایلایت است که در این چند وقت اخیر بسیار مورد پسند افراد قرار گرفته است. سبک هایلایت در واقع رشته های نازکی از موست که در بین دسته های بزرگتر مو قرار میگیرد و با توجه به سلیقه فرد، در تعداد های مختلف انجام می شود. هایلایت معمولاً تا 3 درجه روشن تر از رنگ پس زمینه مو می باشد.

سبک مو بالیاژ

بالیاژ مو یکی از جدید ترین تکنیک های رنگ موست که از میانه تا انتهای مو رنگ می شود. ریشه مو در این سبک رنگ طبیعی است. بالیاژ در واقع برای افرادی است که می خواهند کمی تغییر در موهای خود ایجاد کنند که زیاد در معرض دید و توجه نباشد. در پاییز، می‌توانید از رنگ‌های گرم‌تر و تیره‌تر برای بالیاژ استفاده کنید که با این فصل هماهنگی دارند. با ایجاد تفاوت در رنگ‌ها، می‌توانید جلوه‌ای زیبا و برجسته به موهایتان ببخشید و به زیبایی‌های پاییزی تازگی بخشید.

سبک مو یکدست و کامل

رنگ نمودن مو به صورت یک دست یکی از قدیمی ترین سبک های آرایشی می باشد. یعنی کل مو ها را از ریشه تا نوک مو آغشته به رنگ می کنند. از آنجایی که این مدل از رنگ کردن مو را یک نفر تا حداکثر دو نفر می توانند انجام دهد، برای بانوانی که رنگ مو در خانه دارند مناسب است.

نکاتی که بعد از رنگ مو باید رعایت کرد

شستن مو با آب داغ ممنوع!

شستشو مو با آب داغ به لایه های کوتیکول مو آسیب وارد می کند. نتیجه این عارضه را می توانید با کدر شدن مو مشاهده نمایید. شستشو مو با آب ولرم باعث شده فولیکول مو های شما از آسیب در امان باشد و علاوه بر این پروتئین های موجود در مو را تقویت می نماید. وقتی موها با آب داغ شسته می‌شوند، این فرآیند ممکن است به لایه‌های بیرونی مو، که به نام کوتیکول شناخته می‌شوند، آسیب وارد کند. کوتیکول لایه‌ای از سلول‌های پوششی است که مانع از ورود مواد مخرب و آسیب به بخش داخلی مو می‌شود. وقتی که آب داغ بر روی موها اعمال می‌شود، دمای بالا می‌تواند باعث باز شدن ناگهانی و غیرقابل بازگشت کوتیکول‌ها شود. این می‌تواند منجر به ضعف و شکنندگی موها شود، زیرا موها بدون حفاظت کوتیکول‌ها در برابر عوامل محیطی قرار می‌گیرند.

به همین دلیل، توصیه می‌شود که در شستشوی مو، از آب ملايم‌تر و بهتر آب‌کردن استفاده کنید. آب گرم نیز می‌تواند موها را تا حدودی باز کند و به ترتیب مواد مرطوب‌کننده و مراقبتی در مو دسترسی بهتری بدهد، اما از آب خیلی داغ باید خودداری کنید تا به کوتیکول‌های مو آسیب نرسانید. همچنین، پس از شستشو از محصولات مراقبتی مو با خصوصیت حفاظت و تقویت کوتیکول‌ها استفاده کنید تا سلامت و قوام موهای خود را حفظ کنید.

استفاده از ماسک مو خارج حمام و داخل حمام

ماسک مو مناسب موهای رنگ شده و کراتینه با خاصیت فراوانی که دارد از موهای رنگ شده در برابر آفتاب و وسایل حرارتی مو مثل سشوار محافظت می کند. این ماسک مو ها به 2 مدل خارج حمام و داخل حمام طبقه بندی می شود. توجه داشته باشید که ماسک مو داخل حمام را باید 2 یا 3 بار در هفته استفاده نمود و همچنین ماسک مو خارج حمام را هر بار قبل از سشوار کشیدن استفاده شود.

از شامپو مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید

استفاده از شامپو مخصوص موهای رنگ‌شده یک نکته مهم در حفظ و بهترین نگهداری رنگ موی شماست. این شامپوها به ویژه طراحی شده‌اند تا موهای رنگ‌شده را حفظ کرده از آسیب به رنگ مو به دلیل شستشو جلوگیری کنند. به دلیل اینکه موهای رنگ‌شده ممکن است حساس تر باشند و نیاز به مراقبت بیشتری داشته باشند، انتخاب شامپو مناسب می‌تواند به مراتب بهترین نتیجه را برای رنگ‌آمیزی شما به ارمغان آورد.

فرمولاسیون این شامپو ها به گونه ای است که از طریق  خاصیت تثبیت کنندگی و افزایش درخشندگی مو از کدر شدن رنگ مو جلوگیری می کند. این دسته شامپو ها باید فاقد سولفات باشند چرا که در اثر داشتن سولفات موهای رنگ شده خشک و شکننده می شود.

تعداد دفعات شستن مو را به کمترین حد ممکن برسانید

برای افزایش دوام و ماندگاری رنگ مو شستشو روزانه را منع کنید. چرا که در طی هر باری که مو شسته می شود مقداری از رنگ مو هم شسته می شود. پس بهتر است برای حفظ تداوم رنگ مو از استحمام روزانه خودداری کنید.

این اقدام به شما کمک می‌کند تا تا حد ممکن، رنگ موی خود را حفظ کرده و از تغییرات ناخواسته آن جلوگیری کنید. در عوض، می‌توانید از محصولات مخصوص حفظ رنگ مو برای شستشو استفاده کنید تا رنگ مویتان همچنان درخشان و زیبا باقی بماند.

با موهای خیس نخوابید!

موهای خیس همیشه در معرض آسیب دیدگی منعطف است. به عبارت دیگر خوابیدن با موهای خیس نه تنها مو را ضعیف و سست کرده بلکه ممکن است برای افرادی که سردرد سینوسی دارند مضر باشد. همچنین گره خوردگی و وزی نتیجه خوابیدن با مو خیس است.

به همین دلیل، توصیه می‌شود که پس از شستشوی مو، آن‌ها را به طور کامل خشک کنید و از خوابیدن با موهای خیس پرهیز کنید تا از آسیب و مشکلات احتمالی در موها جلوگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *