مراقبت از پوست و مو

تفاوت لوسیون با کرم مرطوب کننده

تفاوت لوسیون با کرم مرطوب کننده

پوست در تمام ساعات شبانه روز به مرطوب بودن به طور کلی به مراقبت نیاز دارد. زیرا اولاً از مهم ترین ارگان بدن بوده و دوماً در قبال عوامل استرس زا، محیطی مثل آلودگی، تغییرات آب و هوایی در مسافرت (یا به عبارتی آب به آب شدن پوست) و عوارض دارو واکنش نشان می دهد. جدا از این مسائل اگر برای روتین پوستی وقت کافی نگذاریم و یا نیاز های پوست به کرم و لوسیون ها را در نظر نگیریم باعث شده پوست از حالت طبیعی خود خارج شود. این اتفاق باعث شده جوش، منافذ باز و پیری زودرس زودتر گرفتار شویم. از آن جایی که همه افراد دوست دارند که پوستی نرم و لطیفی داشته باشند باید به درستی مراقبت کنند. محصولات مراقبت پوستی در اشکال مختلف و بافت های متفاوت به نرمی و درخشان شدن پوست می پردازند. این دسته محصولات نسبت به کاربرد، جنس پوست، حجم های متفاوت و… دسته بندی شده اند. لوسیون و کرم ها دو محصول پر کاربرد می باشند که وجود آن ها در هر خانه ای و حتی در سفر ضروری است. چرا که پوست نیاز بی وقفه ای برای نرمی و درخشانی دارد که باید ارضا شود. در این مقاله، لامونژ به تعریف لوسیون و کرم پرداخته و تفاوت این دو محصول و دیگر موارد را برای شما ارائه داده تا بتوانید نسبت به جنس پوست خرید مناسبی انجام دهید. 

لوسیون بدن چیست؟

لوسیون بدن محلولی غلیظ است که به آبرسانی، پاک سازی و مرطوب کردن پوست می پردازد. این محصولات از طریق حفظ رطوبت پوست، در شادابی و لطیفی پوست نقش موثری دارد. از آن جایی که لوسیون ها بر پایه آب ساخته شده، درصد چربی کمتری دارند. همچنین با قابلیت جذب سریعی که دارد در یک بازه طولانی مدت پوست را مرطوب نگه می دارد. لوسیون بدن نه تنها خشکی پوست را رفع می نماید بلکه با خاصیت تسکین دهنده خود تمامی تحریکات پوستی از جمله تورم و قرمزی پوست را رفع می نماید. فرمولاسیونی که لوسیون بدن دارد از طریق خاصیت آنتی اکسیدان، پیری پوست را به تعویق می اندازد. این محصول به 3 دسته دقیق تر لوسیون صورت، بدن و دست تفکیک شده است. به دلیل اینکه ویسکوزیته کمتری که دارد برای پوست های معمولی تا خشک مناسب است.

مزایا مصرف لوسیون بدن

  • دارای رایحه لطیف
  • مناسب پوست معمولی تا چرب
  • بافت سبک
  • کمک به نرمی پوست
  • مناسب کف پا و پوست آرنج (رفع پینه پا)
  • افزایش شفافیت پوست
  • مناسب برای ماساژ
تفاوت لوسیون با کرم مرطوب کننده

کرم مرطوب کننده چیست؟

به طور طبیعی رطوبت پوست با افزایش سن کاهش می یابد. یعنی کلاژن سازی پوست کاهش می یابد. در نتیجه خشکی و پیری پوست اتفاق می افتد که بر حسب این اتفاق مصرف کرم های مرطوب کننده را فراموش نکنید. این کرم ها از ترکیب مساوی آب و روغن تشکیل شده است. همچنین در اثر تماس با پوست لایه محافظتی ایجاد کرده که به پوست این امکان را فراهم می سازد که در بازه طولانی مدتی هیدراته بماند. یا به عبارت دیگر پوست از عارضه خشکی در امان نگه می دارد. کرم های مرطوب کننده بافتی سبک دارند و با این که به راحتی جذب پوست می شود، از نظر زمانی مدت بیشتری روی پوست می ماند. این دسته محصولات در واقع به دو دسته کرم آبرسان و کرم مرطوب کننده تقسیم بندی می شود. اگر پوست چربی دارید باید از کرم هایی استفاده کنید که فاقد چربی باشد. کرم های مرطوب کننده برای افرادی که پوست خشکی دارند و در فصل زمستان خشکی پوست آن ها بیشتر می شود بسیار مناسب است. اگر قبل از بیرون رفتن و آرایش کردن میخواهید کرم مرطوب کننده استفاده کنید باید چند نکته را در نظر بگیرید. بعد مصرف کرم مرطوب کننده حدود 1 دقیقه صبر کنید تا جذب پوست شما شود. سپس می توانید از ضد آفتاب، پرایمر، کرم پودر و… استفاده کنید.

تفاوت لوسیون با کرم مرطوب کننده

مزایای مصرف کرم مرطوب کننده

  • ضد جوش
  • کاهش دهنده مشکلات پوستی
  • درمان عوارض حساسیت ها و خشکی پوست
  • رفع خارش ناشی از خشکی
  • جوان سازی
  • مناسب پوست چرب تا معمولی
  • بهبود دهنده لک های تیره
تفاوت لوسیون با کرم مرطوب کننده

بهترین زمان استفاده از کرم مرطوب کننده و لوسیون بدن

پوست همیشه به رطوبت نیاز دارد. پس در نتیجه برای تاثیر گذاری بهتر برای شما بهترین زمان مصرف لوسیون بدن و کرم مرطوب کننده را قرار داده ایم که به شرح زیر است. طبق گفته متخصصان بهترین زمان استفاده از لوسیون بعد از حمام است. منظور اینجا فاصله 1 الی 3 دقیقه بعد از حمام است. زیرا آب پوست در این مدت از این می رود و برای جلوگیری از این عارضه باید رطوبت پوست را حفظ کنید. توجه داشته باشید که لوسیون را نباید برای صورت استفاده کرد. اگر برای صورت و دست می خواهید از لوسیون استفاده کنید باید لوسیون مخصوص آن ناحیه را خرید کنید. همچنین بهترین زمان استفاده از کرم های مرطوب کننده 2 بار در روز (اول صبح و آخر شب) است. همچنین بعد از استحمام مصرف کرم مرطوب کننده کمک شایانی به پوست می کند. حتی اگر پوست چربی داشتید از مصرف کرم مرطوب کننده غافل نشوید.

تفاوت لوسیون با کرم مرطوب کننده

تفاوت کرم مرطوب کننده و لوسیون بدن

آن چیزی که کرم و لوسیون را متمایز کرده، فرمولاسیون و نوع ساختار آن ها می باشد. درصد آب لوسیون نسبت به کرم ها بیشتر بوده و درصد روغن کرم نسبت به لوسیون بیشتر است. غلظت کرم نسبت به لوسیون بیشتر است. لوسیون سریعاً جذب پوست شده در حالی که کرم ها از طریق حفظ آب روی پوست یک سد دفاعی ایجاد میکند. اثر گذاری لوسیون در طول روز و در فصل تابستان بیشتر است اما کرم به دلیل غلظت بالا در بازده شب و زمستان مناسب است. کرم ها ویسکوزیته بیشتری دارند زیرا در ساختار کرم درصد مقادیر روغن بیشتر از آب می باشد. ولی لوسیون ها گرانروی کمتری دارند. یعنی به دلیل این که بر پایه آب است رقیق تر از کرم می باشد. کرم مرطوب کننده می تواند در اشکال مختلف ژل، اسپری و سرم تولید شود. از نظر وزنی اگر به تفاوت این دو محصول بپردازیم وزن لوسیون بدن نسبت به کرم های مرطوب کننده سبک تر است. لوسیون برای مصرف بدن است و بهترین زمان استفاده از لوسیون بعد از استحمام و زمانی که پوست کمکی نمناک بوده می باشد. ساختار کرم مرطوب کننده برای دست و صورت است و اکثر لوسیون ها برای بدن است. ولی محصولات لوسیونی هستند که تخصص آن ها برای دست و یا صورت باشد. لوسیون زیر شاخه کرم است ولی کرم مرطوب کننده محصول مستقلی محسوب شده مه هیچ زیر شاخه ای ندارد. در آخر نیز لوسیون ها از اصطکاک پوست جلوگیری می کند کرم ها رطوبت پوست را احیا می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *