مراقبت از پوست و مو

کرم ضد چروک چیست؟

کرم ضد چروک

کرم ضد چروک چیست؟

شادابی و طراوت پوست از نشانه سلامتی پوست است. ممکن است در اثر بالا رفتن سن، قرارگرفتن در معرض نور آفتاب و غذای ناسالم به پیری پوست دچار شویم. همچنین با گذشت زمان خطوطی روی پوست ایجاد می شود که موجب کاهش کلاژن می شود. کرم های ضد چروک در دهه اخیر به عنوان یکی از مهم ترین محصولات آرایشی بهداشتی دنیا شده است. هدف این کرم، مبارزه با برجستگی های کوچکی که روی پوست در اثر افزایش سن ایجاد می شود. به عبارت دیگر این کرم به تغذیه پوست پرداخته و پوست را منعطف می کند. همچنین با اثر آنتی اکسیدانی خود باعث کاهش آسیب نور آفتاب و رادیکال های آزاد در بافت های پوست می شود که در نهایت به پوست استحکام بخشیده و از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند.

کرم ضدچروک

بیشتر بخوانید : دلایل خشکی پوست بدن چیست؟

چرا پوست چروک می شود؟

از آنجا که پوست ارگان اصلی بدن است، مراقبت از آن نیز بسیار پر اهمیت می باشد. اگر به درستی مراقبت نشود منجر به لک، تیرگی، خشکی بیش از حد پوست یا چربی زیاد پوست خواهد شد. با افزایش سن تولید کلاژن کاهش یافته و سلول های پوستی قادر به ساخت سلول جدید نیستند. در نتیجه مرگ سلولی اتفاق افتاده و چین و چروک در پوست پدیدار می شوند. عوامل متعددی از قبیل سن ، اشعه فرابفنش ، ژنتیک و مصرف انواع دخانیات در ایجاد آن نقش دارند. همچنین کلاژن و الاستین مهم ترین تاثیر را برای احیاء و بازسازی پوست دارند و از بین رفتن آن باعث می شود که میزان رطوبت و چربی زیر پوست کاهش یابد. در نتیجه خاصیت کشسانی پوست از دست رفته و منجر به ایجاد چین و چروک می شود.

کرم ضدچروک

مزایا و کاربرد کرم ضد چروک چیست؟

این کرم خطوط سطحی و نازک روی پوست را کاهش می دهد و از ایجاد آن جلوگیری می کند. افزایش شادابی و مستحکم شدن پوست از مزیت های این کرم محسوب می شود که از خشکی پوست کاسته شده و افزایش رطوبت را در پی دارد و با مصرف مستمر به جوان سازی پوست کمک می کند. به عبارت دیگر این کرم از طریق آبرسانی و سفت شدن پوست موجب درخشش و شادابی پوست می شود. کرم ضد چروک با عملکرد آنتی اکسیدانی در سلول های سطحی پوست به رفع چین و چروک می پردازد.

کرم ضدچروک

طریقه استفاده از کرم ضد چروک چگونه است؟

قبل از مصرف کرم اول باید پوست تمیز و خشک باشد. یعنی آلودگی و سبوم روی پوست مشاهده نشود. پیشنهاد می شود اول صبح و آخر شب که تمام ناخالصی های روی پوست نباشد (یعنی دو بار در روز) می توانیم از کرم ضد چروک استفاده کنیم. این کرم را نه تنها در صورت می توان ماساژ داد بلکه در نواحی زیر چانه و گردن می توان استفاده کرد. بهتر است به صورت ضربه ای از گوشه بیرونی چشم تا بینی استفاده کنید. کرم هایی که داخل تیوب هستند کمتر در معرض باکتری و میکروب قرار می گیرند. در آخر می توان گفت که مصرف درست از کرم ضد چروک باعث افزایش گردش خون ، استحکام و رطوب پوست می شود.

کرم ضدچروک

کرم ضد چروک از چه سنی باید استفاده شود؟

هدف همیشگی پوست، سلامت آن است. چرا که ممکن است در اثر آلودگی، سبوم، باکتری و گرد و خاک تغییر یابد و عوارض آن روی پوست مشاهده شود. ساخت و ساز کلاژن از سن 30 سالگی کاهش می یابد و به مروز زمان متوقف می شود. پس بهتر است کرم ضد چروک را از سنی که اشاره کردیم شروع کنید. هم چنین می توانید در کنار مصرف این محصول از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

کرم ضدچروک

نکات خرید کرم ضد چروک چیست؟

برای خرید این کرم بهتر است نسبت به نوع پوست خود اقدام کنید. زمانی که شما از خرید کرم ضد چروک خود راضی باشید ولی برای پیشنهاد به دیگران ممکن است با پوست طرف مقابل سازگاری نداشته باشد. همچنین برای پیشگیری از عوارض جانبی کرم مثل سوزش و التهاب ابتدا نحوه مصرف را کامل بخوانید. در هنگام خرید نیز از وجود آنتی اکسیدانی آن اطمینان حاصل داشته باشید.

کرم ضدچروک

تفاوت کرم ضد چروک و سرم ضد چروک در چیست؟

کرم های ضد چروک برای ساخت رطوبت و تولید کلاژن مصرف می شود در حالی که مواد تشکیل دهنده فعالی که در مولکول های کوچک سرم ضد چروک وجود دارد، به راحتی وارد پوست می شود. از نظر ساختاری باهم متفاوت هستند و کرم با ساختار ملایمی که دارد نسب به سرم از عوارض جانبی آن در امان است.

پیشنهاد لامونژ : کرم ضد چروک ژاک آندرل پاریس

کرم ضد چروک برند ژاک آندرل با ماده بایوپپتید و جلبک سبز قهوه ای به تحریک سنتز کلاژن پرداخته و موجب کاهش پیری پوست می شود. عملکرد آنتی اکسیدانی توسط روغن هسته انگور، روغن جوجوبا و ویتامین ای صورت گرفته است چرا که موجب افزایش شفافیت و جوان سازی پوست می شود. همچنین جلبک سبز قهوه ای علاوه بر تحریک سنتز کلاژن که در بالا اشاره کردیم به بهبود گردش خون زیر پوست پرداخته و با خاصیت آنتی رادیکال خود با رادیکال های آزاد مبارزه می کند. شباهت روغن هسته انگور و ویتامین ای در خاصیت کلاژن سازی می باشد با این تفاوت که روغن هسته انگور اثر ترمیم کنندگی را دارد. همینطور روغن جوجوبا نیز به افزایش رطوبت پوست کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *