مراقبت از پوست و مو

راهنمای خرید کرم ضد آفتاب برای پوست چرب

کرم ضدآفتاب وچه

پوست همواره در معرض خطر است. آفتاب سوختگی ، قرمزی و بروز چین و چروک نشان دهنده اثرات مضر خورشید روی پوست می باشد. کرم های ضد آفتاب به عنوان مراقبت از پوست جایگاه ویژه ای دارد و در تمام سنین (غیر از نوزادان کوچکتر از 6 ماه) می توانند نسبت به جنس و سن خود مصرف کنند. کرم ضد آفتاب مخصوص یک زمان مشخص مثل فصل تابستان نیست چرا که در فصول سرد هم نور آفتاب تاثیر خود را بر پوست می گذارد. اشعه های فرابنفش از طریق عبور از ابرها می تواند روی پوست تاثیر بگذارد. کرم ضد آفتاب با منعکس کردن اشعه های (UV) پوست را از آفتاب سوختگی و سرطان دور کرده و از پیری زودرس جلوگیری می کند. باید به این نکته نیز اشاره کرد که همه افراد حتی کسانی که پوست تیره دارند به کرم ضد آفتاب نیاز دارند.

خطرات نور آفتاب برای پوست

نور آفتاب منجر به جذب ویتامین دی (Vitamin D) می شود ولی با گذراندن زمان در نور آفتاب خطراتی را به دنبال دارد. دریافت بیش از حد اشعه های فرابنفش باعث آسیب رساندن سلول ها و رگ های پوستی می شود. همچنین تماس مستقیم و مدوام آن با پوست بدون استفاده از کرم ضد آفتاب باعث می شود پوست از حالت طبیعی خود تغییر پیدا کند. تغییر رنگ، خشکی، چروکیده شدن پوست مواردی از این قبیل می باشد. از خطرات دیگر نور خورشید، خطر ابتلا به سرطان می باشد. امروزه نیز یکی از شایع ترین سرطان ها، سرطان پوست می باشد. با مراقبت از پوست می توان از خشکی پوست و اشعه مضر خورشید دوری کرد. با مصرف کرم ضد آفتاب علاوه بر کاهش سوزش، آسیب های پوستی ناشی از آفتاب را جلوگیری می کنید و پوستی سالم و شاداب را برای خود داشته باشید.

کرم ضد آفتاب برای پوست چرب

SPF به چه معناست؟

این عبارت مخفف فاکتور محافظت در برابر آفتاب است و همچنین نفوذ اشعه های (UV A و UV B) را منع می کند که به ترتیب از پیری پوست و خطر ابتلا به سرطان و آفتاب سوختگی جلوگیری می کند. عدد SPF نشان می دهد که چقدر این کرم از پوست شما در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت می کند. بنابراین هرچه عدد SPF بیشتر باشد، بیشتر به حفاظت پوست می پردازد. می توان گفت که SPF را می توان به عنوان دیوار دفاعی دانست که نفوذ اثرات مضر خورشید را منع کرده و بازتاب می کند. در کل هدف اصلی آن پوستی سالم و عاری از هرگونه تابش منفی خورشید به پوست (چه صورت و بدن) می باشد.

کرم ضد آفتاب برای پوست چرب

SPF برای ضدآفتاب چقدر مناسب است؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم از SPF به عنوان ماده محافظت کننده در برابر اشعه های مضر خورشید یاد می شود. پس می توان گفت که هرچقدر عدد SPF بیشتر باشد عملکرد آن قوی تر می شود. SPF با شماره 15 رقمی حدود یک پانزدهم از اشعه فرا بنفش را جلوگیری می کند، ولی SPF 30 و 50 با پوشانندگی بالایی که دارند، 98،97% از نور مضر آفتاب را منع می کند. نکته قابل توجه این است که هیچ کرم ضد آفتابی پوست را نمی تواند به طور کامل از اشعه UV محافظت نمی کند.

کرم ضد آفتاب برای پوست چرب

کرم های ضدآفتاب با توجه به مواد فعالی ساخته شده و فرمولاسیونی که دارد به 2 دسته فیزیکی و شیمیایی تقسیم می‌شود.

کرم ضدآفتاب فیزیکی چیست؟

کرم ضد آفتاب که از دو ماده معدنی فعال به نام های تیتانیوم دی اکساید و زینک اکساید تشکیل شده است. این دسته کرم ها به عنوان کرم های ضد آفتاب طبیعی، معدنی و مینرال شناخته می‌شود. اشعه های مضر خورشید (UV A و UV B) مثل یک آینه بازتاب می‌کند. یعنی اجازه نفوذ عمقی به لایه های پوست را نمی‌دهد. به عبارت دیگر کرم های ضد آفتاب فیزیکی روی سطح پوست نشسته تا اشعه مضر آفتاب را منحرف کند و با پوست هیچ تماسی نداشته باشد. از طرفی با اثر مرطوب کنندگی بالایی که دارد ممکن است روی پوست احساس سنگینی کند.

ویژگی های کرم ضد آفتاب فیزیکی

  • سریع بودن سرعت اثر گذاری: یعنی میتوانید سریعاً بعد از استفاده از کرم ضد آفتاب فیزیکی زیر نور مستقیم خورشید قرار بگیرید.
  • حالت روغنی و چرب: کرم ضدآفتاب های فیزیکی باعث شده که برای پوست های چرب و مختلط مناسب نباشد.
  • حساسیتی نداشته و برای پوست های حساس مناسب است.
  • مرطوبیت پوست بیشتر می‌شود.
کرم ضد آفتاب برای پوست های چرب و مستعد آکنه وچه

کرم ضدآفتاب شیمیایی چیست؟

ضد آفتاب های شیمیایی زمانی که جذب پوست می‌شوند، اشعه مضر خورشید (UV A و UV B) به گرما تبدیل شده و با حرارت از بدن خارج می‌شود. این کرم ها با حالت رقیقی که دارد راحت تر جذب پوست شده و تنها کافی است بیست دقیقه قبل از بیرون رفتن استفاده کنید.

ویژگی کرم های ضدآفتاب شیمیایی

  • برای افرادی که تعریق زیادی دارند، گزینه مناسبی به حساب می‌آید.
  • با توجه به این که در برابر آب مقاوم هستند، برای افراد شناگر مناسب است.
  • ماندگاری بیشتری دارند
  • زیر ساز آرایش می باشد
  • بافت رقیقی دارند
  • بر پایه کربن ساخته شده است
کرم ضد آفتاب برای پوست های چرب و مستعد آکنه وچه

طریق استفاده از کرم های ضد آفتاب

با مصرف روزانه حدود 30 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب استفاده کنید تا با جذب عمقی پوست به عنوان محافظ عمل کند. اکثر مردم در فاصله بین ساعت 10 صبح تا 2 ظهر زمانی که نور خورشید مستقیم است مصرف می کنند. کرم ضد آفتاب را دور از گرما نگه دارید زیرا گرما باعث کاهش اثر بخشی پوست می شود. کرم ضد آفتاب نه تنها برای صورت کاربرد دارد بلکه نواحی اطراف چشم و پلک، گردن، دست، گوش، قفسه سینه و پا (به طور کلی نواحی که در معرض آفتاب است) می توان استفاده نمود. اگر هوا آفتابی باشد پیشنهاد می شود هر 2 ساعت یکبار تمدید شود تا اثر ضد آفتاب بر پوست باقی بماند.

کرم ضد آفتاب برای پوست چرب

علائمی که نشان می دهد پوست شما چرب است

پوست به سه مدل پوست خشک، چرب و مختلط دسته بندی می شود و هرکدام برای نرمی و انعطاف پذیری به چربی طبیعی نیاز شدیدی دارند که به آن سبوم می گویند. پوست چرب به ترشح زیاد سبوم گفته می شود که با براق شدن پوست عامل برهم زننده ظاهر پوست می شود و با بسته شدن منافذ باعث می شود سطح اکسیژن به پوست نرسد و موجب بروز جوش می شود. از دیگر نشانه های پوست چرب عدم ماندگاری آرایش است. چرا که با تداخل مواد آرایشی نمی تواند در سطح پوست باقی بماند. ژنتیک، شستشو زیاد، عوارض مصرف دارو و عدم استفاده از مرطوب کننده مواردی است که موجب افزایش ترشح سبوم و ایجاد پوست چرب می شود. کرم ضد آفتاب با کنترل چربی پوست از براق شدن آن جلوگیری کرده و با خاصیت ضد التهابی به تمیزی پوست کمک می کند.

نکات استفاده از کرم ضد آفتاب

عملکرد کرم ضد آفتاب با توجه به نوع پوست بسیار متفاوت است و در هنگام خرید با توجه به مدل پوست خود می توانید مدوام استفاده کنید. ولی اگر کسی پوست چربی دارد و از کرم ضد آفتاب مناسب پوست خشک استفاده کند، موجب بروز جوش و آکنه می شود. همچنین انتخاب کرمی که SPF آن با موقعیت خود سازگار باشد بسیار مهم است. به طور مثال اگر محل مورد نظر شما گرم باشد باید کرم ضد آفتابی که SPF آن تا 50 باشد را انتخاب کنید، ولی اگر منطقه مورد نظر هوای ابری باشد می توان از کرم هایی با SPF 15 الی 30 مصرف کنید. همان طور که در بالا اشاره کردیم در طول روز سعی کنید که هر دو ساعت یک بار کرم را تمدید کنید تا موجب حفظ مواد موثر در پوست شود. جدا از افرادی که در بیرون از خانه به طور مدوام آفتاب به پوستشان برخورد می کند، افرادی که در خانه هستند و به صورت مدوام در معرض نور خورشید قرار دارند نیز با کرم ضد آفتاب می توانند به پوست خود کمک کنند.

کرم ضد آفتاب برای پوست های چرب و مستعد آکنه وچه

پیشنهاد لامونژ : کرم ضد آفتاب مناسب پوست چرب وچه

کرم ضد آفتاب برند وچه به عنوان فیلتر محافظت کننده به منعکس کردن اشعه فرابنفش (UV A و UV B) می پردازد و با خاصیت ترمیم کنندگی و آنتی باکتریال خود بر سلامت پوست موثر هستند. همچنین با ماده روغن درخت چای به کنترل ترشح چربی پوست پرداخته و از التهاب آن جلوگیری می کند. و به حفظ رطوبت می پردازد. این کرم به عنوان یک کرم ضد آفتاب فیزیکی شناخته می شود. یعنی با مواد معدنی خود روی سطح پوست نشسته و پرتو های مضر خورشید به پوست را منع می کند.

کرم ضد آفتاب بژ طبیعی برای پوست های چرب و مستعد آکنه وچه

کرم ضد آفتاب بی رنگ برای پوست های چرب و مستعد آکنه وچه

کرم ضد آفتاب بژ روشن برای پوست های چرب و مستعد آکنه وچه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *