مراقبت از پوست و مو

دلایل خشکی پوست بدن چیست؟

شامپو بدن پوست خشک و حساس

دلیل خشکی پوست بدن چیست؟

پوست نیاز کافی به آب و روغن طبیعی دارد که به عنوان اولین خط دفاعی بدن شناخته می شود و زمانی که تامین شود پوست، نرم و لطیف خواهد شد. در مواقعی ممکن است به مشکلات پوستی دچار شویم که خشکی پوست یکی از این مشکلات است. خشکی پوست عوارض جانبی مانند خارش، ترک، سوزش و قرمزی را دارد و در اثر سن، دوش آب داغ، شرایط آب و هوایی و کمبود ویتامین روی پوست ظاهر می شود. مثلاً در فصل زمستان و موقعیت های بیابانی، زمانی که رطوبت هوا کم شود احتمال خشکی پوست افزایش می یابد. همچنین پوست افراد مسن در اثر کاسته شدن روغن های طبیعی مثل بازو و دست بیشتر در معرض خشکی قرار می گیرد. 

شامپو بدن پوست خشک و حساس

عوارض خشکی پوست چیست؟

پوست سالم نشان دهنده ظاهر و زیبایی هر فرد است و مراقبت از آن امری ضروری می باشد. همان طور که در بالا توضیح دادیم خشکی پوست یکی از مشکلات پوستی می باشد. اگر به درمان نپردازیم عوارض جانبی خود را همراه دارد. زمانی که پوست خشک می شود منجر به نفوذ میکروارگانیسم های مضر مثل ویروس و باکتری می شود که اگر درمان نشود به عفونت دچار می شوید. همچنین بیماری به اسم اگزما باعث فعال شدن قرمزی پوست، التهاب و ترک خوردن آن می شود. ممکن است به درماتیت سبورئیک دچار شوید، چرا که باعث ایجاد خشکی در صورت ، سینه و پاها می شود. به طور کلی می توان گفت که خشکی پوست نه تنها باعث از بین رفتن نرمی پوست نمی شود بلکه پوست را زبر کرده و منجر به خارش ، قرمزی و سوزش پوست می شود.

شامپو بدن پوست خشک و حساس

راه های جلوگیری از خشکی پوست

مرطوبیت همیشگی پوست نیاز اساسی است. زمانی که خشکی روی پوست پدیدار شود لیپید ها کم می شود. این عملکرد به نوبه خود باعث می شود که آب کافی در لایه های پوستی وجود نداشته باشد. به عبارت دیگر خشکی پوست در اثر کمبود آب در لایه های زیرین پوست ایجاد می شود و تنها با مصرف روزانه 8 لیوان آب می توانید کمک به رفع خشکی پوست کنید. از شوینده مناسب پوست خود یعنی پوست خشک استفاده کنید لذا شوینده پوست چرب برای خشک باعث خشکی بیشتر پوست می شود و نتیجه ای بر عکس میبینید. استفاده منظم و مرتب از محصولات مرطوب کننده باعث حفظ تعادل pH پوست شده و موجب درخشان شدن پوست می شود. استفاده از صابون را به حداقل برسانید و جای آن از شوینده های مناسب استفاده کنید.

شامپو بدن پوست خشک و حساس

مزایای استفاده از شامپو بدن مناسب پوست خشک و حساس

مواد مغذی موجود در شامپو بدن به نرمی و رطوبت پوست کمک می کند و از خشکی ، خارش و التهاب پوست را در امان نگه می دارد. همچنین با مصرف شامپو بدن شادابی پوست را برای پوست شما به ارمغان می آورد. این دسته از محصولات فقط به تامین رطوبت پوست کمک نمی کند بلکه به عنوان دیوار محافظی عمل کرده که از هرگونه نفوذ چربی و آلودگی به پوست را جلوگیری می کند. فرمولاسیون ملایم و اختصاصی که شامپو بدن دارد برای پوست های خشک و حساس از تحریکات پوستی کاسته می شود. با داشتن سورفکتانت به پاکسازی پوست و منافذ آن پرداخته و به حفظ رطوبت پوست می پردازد. شامپو بدن به دلیل قرار داشتن در بطری های مخصوص خود امکان حمل و جا به جایی سهولت را داراست.

شامپو بدن پوست خشک و حساس

فرق بین شامپو بدن و صابون

صابون و شامپو بدن هدف پاکسازی پوست را دارند. صابون فاقد گلیسیرین بوده و با ترکیبات صابونی خود به عنوان حلال در چربی شناخته می شود. شامپو بدن قابلیت اضافه کردن ماده گلیسیرین را دارد و با مواد غیر صابونی خود سبب شده که به pH پوست نزدیکتر باشد. مصرف آسان و بهداشتی بودن آن باعث شده که بیشتر مورد پسند مردم باشد. ولی صابون داخل حمام باعث تجمع آب در داخل ظرف می شود. این اتفاق محلی برای تجمع آلودگی می باشد و مصرف چند نفر از یک صابون از نظر بهداشتی صحیح نمی باشد. شامپو بدن با ظرف مخصوص خود از ورود آلودگی و باکتری به داخل را منع می کند.

شامپو بدن پوست خشک و حساس

پیشنهاد لامونژ : شامپو بدن مناسب پوست خشک و حساس وچه

این محصول با داشتن آلوئه ورا و عصاره گل ساعتی در آبرسانی پوست نقش داشته از بروز خشکی و خارش جلوگیری می کند. همچنین با عصاره گل یاس شیروانی به بهبود پوست خشک و حساس می پردازد. عملکرد آنتی اکسیدانی و ضد التهاب آن توسط روغن جو دوسر انجام می گیرد و با ماده دکسپانتنول و سدیم پی سی ای به رطوبت پوست پرداخته و کمک به حفظ رطوبت در پوست می شود و آخرین ماده ای که به آن اشاره می کنیم و بسیار نقش مهمی دارد، پروپولیس می باشد. این ماده وظیفه نرم کردن پوست بدن را دارد و از ایجاد خشکی و خارش جلوگیری می کند. تفاوت پروپولیس با عصاره گل ساعتی و آلوئه ورا در این است که ماده اول از ایجاد آن جلوگیری می کند ولی ماده دوم خشکی و خارش روی پوست را منع می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *