مراقبت از پوست و مو

تفاوت کرم روز و شب چیست؟ کدام بهتر است؟

کرم روز

چرا باید از کرم دست و صورت استفاده کنیم؟

حفظ رطوبت پوست وظیفه اصلی کرم دست و صورت است. همچنین پوست در اثر عوامل خارجی و داخلی از نرمی و لطافت خارج می شود و تحریکات پوستی افزایش می یابد. منظور از عوامل خارجی آب و هوا و استفاده از مواد ضد عفونی کننده می باشد و منظور از عوامل داخلی مواردی از قبیل ژنتیک و کمبود ویتامین در بدن می باشد. استفاده روزانه از کرم، پوست را از همه چیز بی نیاز می کند. نسبت به جنس پوست مدل های مختلفی از محصولات مراقبت از پوست در بازار عرضه شده است. این دسته از محصولات مشکلات پوستی را تا حد ممکن کاهش می دهد و با حفظ رطوبت در خروجی ترین لایه پوست، نقش سدی را دارد که از پوست محافظت می کند.

کرم روز چیست؟

در طول روز پوست در معرض عوامل مخرب مثل اشعه فرابنفش، مواد آرایشی و آلودگی قرار دارد که با مراقبت نادرست باعث آسیب بافت ها و کلاژن می شود و در نهایت باعث ایجاد چین و چروک و پیری زودرس می شود. کرم روز با توجه به فرمولاسیونی که دارد، آسیب های پوستی را جلوگیری می کند. این کرم با متعادل کردن pH پوست، پوستی نرم و لطیف را به شما هدیه می دهد. استفاده از این محصول در یک بازه مشخصی به درخشان شدن پوست کمک می کند. بافت سبک کرم روز باعث شده که برای زیرسازی آرایش بسیار مناسب باشد.

کرم روز

کرم شب چیست؟

پوست همواره در برابر ناخالصی ها و اشعه مضر آفتاب قرار دارد و شب بهترین زمان برای استراحت پوست است. کرم شب یک محصول بهداشتی مناسب قبل از خواب است که به محافظت از پوست می پردازد. چرا که در زمان خواب و استراحت مواد فعال موجود در کرم شب راحت تر به عمق پوست نفوذ پیدا می کنند. از آنجایی که پوست به تنهایی نمی تواند به دفع رادیکال های آزاد بپردازد نیازمند محصولی است که به کمک آن بپردازد. کرم شب با کاسته شدن چین و چروک، پیری زودرس را به تاخیر انداخته و در دراز مدت باعث جوانی پوست می شود. ترکیبات روغنی موجود در کرم شب پوست را نرم و ابریشمی می کند و به ترمیم، آبرسانی و محافظت از پوست می پردازد. در کل هدف اصلی کرم شب، بازسازی سلول های پوستی، بازیابی لایه های هیدرولیپیدی به پوست کمک می کند.

کرم روز

تفاوت کرم شب و روز در چیست؟

کرم روز و شب با هدف آبرسانی روی پوست عمل می کنند. با این حال تفاوت هایی داشته که در ادامه به آن می پردازیم:
• بافت سنگین کرم شب باعث شده که تمام مواد موثره به پوست برسد.
• کرم روز با بافت سبکی که دارد، تمام مواد موثره سریعاً جذب پوست می شود.
• ماده فعال کرم شب مثل رتینول که از مشتقات ویتامین آ بوده، اثر جوان سازی را به خود اختصاص داده است.
• کرم روز با اثر SPF و روشن کنندگی به حفاظت از پوست در برابر آفتاب می پردازد.
• مواد موثره کرم شب چرب تر از کرم روز می باشد.
• کرم روز به مراقبت از پوست پرداخته در حالی که کرم شب علاوه بر مراقبت به تغذیه و بازسازی مو می پردازد
به طور کلی می توان گفت که این دو کرم مکمل یکدیگر هستند و ضامن سلامت و زیبایی پوست می باشند.

بیشتر بخوانید : کرم ضد چروک چیست؟

نکات استفاده از کرم شب

نرسیدن آفتاب به پوست در شب یک امتیاز محسوب می شود. به عبارت دیگر شب زمان بازسازی و احیاء پوست توسط کرم شب است. به طور میانگین اگر بگوییم افراد بالای 25 سال شروع به مصرف این کرم کردند. در آخر پوستی نرم و حجیم، هدیه مصرف کرم شب برای شما است. با این حال برای مصرف این کرم نکاتی حائز اهمیت است که در ادامه به آن اشاره می کنیم:
• قبل از مصرف آرایش صورت را پاک کرده و پوست تمیز باشد.
• از مصرف در ناحیه دور چشم و پلک خودداری کنید.
• بهترین زمان استفاده، 20 الی 30 دقیقه قبل از خواب می باشد.

نکات استفاده از کرم روز

کرم روز با موادی که دارد به رفع خشکی پوست می پردازد. همچنین پوست را از حالت خشکی تغییر داده و قابلیت ارتجاعی را با خود به همراه دارد. برای تاثیر سریع تر و استفاده منظم پیشنهاد می شود نکات زیر را رعایت کنید:
• ابتدا پوست باید تمیز و خشک باشد. (مثل بعد از استحمام و اول صبح)
• بعد از مصرف از کرم مرطوب کننده با توجه به نوع پوست خود استفاده کنید.
• توصیه می شود از کرم ضد آفتاب حدود 15 الی 20 دقیقه بعد مصرف کنید.
توجه داشته باشید که این نکات مختص به افراد پوست خشک نیست. حتی افرادی که پوست چربی دارند باید از روتین درست مراقبت از پوست خود آگاه باشند تا با استفاده درست و منظم، پوستی نرم و درخشان داشته باشند.

پیشنهاد لامونژ : کرم روز ژاک آندرل پاریس

پیشنهاد لامونژ

کرم روز با ماده موثره موم زنبورعسل به رطوبت پوست پرداخته و در طی آن با اثر ضد باکتری و ضد التهاب به درخشانی پوست می پردازد. تیتانیوم دی اکساید و اتیل هگزیل متوکسی سینامات موجود در کرم های روز از اشعه مضر خورشید به پوست جلوگیری می کند. آبرسان عمقی پوست و کمک به حفظ رطوبت توسط سدیم لاکتات و اوره انجام می شود. همچنین با روغن بادام به جوان سازی پوست کمک کرده و پیری و چروک پوست را به تعویق می اندازد.

پیشنهاد لامونژ : کرم شب ژاک آندرل پاریس

پیشنهاد لامونژ

کرم شب توسط روغن هسته انگور عملکرد آنتی اکسیدانی را دارد که موجب تقویت و استحکامی پوست می شود. نرمی، رطوبت و ترمیم پوست اثر روغن جوجوبا انجام گرفته می شود. موادی از قبیل اوره و آمونیم لاکتات به آبرسانی پوست کمک کرده و به حفظ رطوبت می پردازد. در آخر ماده شی باتر را تعریف کنیم که با اثر مغذی که دارد بر جوان سازی تاثیر دارد. به طور کلی کرم شب با کمک کلاژن سازی به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست می پردازد و با اثر آنتی اکسیدانی موجب احیاء پوست می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *