مراقبت از پوست و مو

قبل از خرید آبرسان حتما این نکات را بخوانید

نکات قبل از خرید کرم آبرسان

یکی از نشانه های سالم بودن پوست، درخشندگی آن است. کرم های آبرسان نیز به عنوان راه حل مناسبی برای لطیفی و نرمی پوست شما مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما حتماً باید توجه داشت که برای خرید این دسته محصولات باید جنس پوستتان را در نظر بگیرید؛ در غیر این صورت، جواب مطلوب نخواهید گرفت.

به عنوان مثال، اگر پوست شما چرب است و کرم آبرسان متناسب با پوست خشک را مصرف کنید، باعث افزایش چربی و براقی پوست شما می شود. به همین دلیل، این کرم ها نسبت به جنس پوست تفکیک شده‌اند تا بهترین نتیجه را برای هر نوع پوست بدهند. در ادامه، به بررسی هر کدام از این کرم های آبرسان پرداخته‌ایم.

بیشتر بخوانید: عملکرد منافذ باز پوست 

نکته برای خرید کرم آبرسان

برای خرید کرم آبرسان، بهتر است این نکات را مد نظر داشته باشید

پوست چرب

کرم های آبرسان مناسب برای پوست های چرب بر پایه آب تولید شده‌اند. ساختار این کرم ها باعث حفظ چربی طبیعی پوست شده و از ترشح های مکرر چربی پوست جلوگیری می‌کند. در نتیجه، پوست از حالت براقی دور شده و حالت درخشندگی و ماتی جایگزین آن می‌شود. همچنین، این کرم ها با بستن منافذ باز پوست، از بروز جوش جلوگیری می کنند.

نکات قبل از خرید کرم آبرسان

پوست مختلط

مشکلات پوستی مانند اگزما و ترک‌ها که در اثر شرایط آب و هوایی، ژنتیک و حساسیت به وجود می‌آیند، پوست فرد را به حالت خشکی دچار می‌کنند. اما با استفاده از کرم‌های آبرسان با فرمولاسیون مناسب جنس پوست خود، می‌توان با ایجاد یک لایه محافظتی، از خشکی پوست جلوگیری کرد و پوستی نرم و لطیف را به ارمغان آورد.

نکات قبل از خرید کرم آبرسان

پوست معمولی

پوست های معمولی نیز به رطوبت نیاز دارند تا سلامت و شادابی خود را حفظ کنند. کرم های آبرسانی که برای این جنس پوست ساخته شده‌اند، با داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی و ویتامین‌های مختلف، به پوست مواد مغذی می‌رسانند و آن را شاداب و سالم می‌کنند. همچنین، با حفظ مرطوبیت پوست، این کرم‌ها به کاهش خشکی پوست شما کمک می‌کنند و پوست را نرم و لطیف می‌سازند.

عدم وجود پارابن

پارابن، در واقع یک ماده است که از ترکیبات پاراهیدروکسی بنزوات یا استرهای پاراهیدروکسی بنزوئیک ساخته شده است. این ماده به عنوان یک نگهدارنده در محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. اما به دلیل واکنش نشان دادن برخی افراد با پوست حساس، ممکن است سبب افزایش التهابات و تحریکات پوستی شود که منجر به سوزش، خارش و قرمزی می شود. به همین دلیل، پارابن در بعضی محصولات وجود دارد و در بعضی دیگر نه. علاوه بر این، در صورت استفاده مداوم و مستمر از محصولات حاوی پارابن، ممکن است باعث پیری زودرس پوست شود. همچنین، در صورت عدم استفاده از ضدآفتاب، پارابن ممکن است اشعه UV B را جذب کرده و منجر به افزایش احتمال ابتلا به سرطان پوست شود. لذا بهتر است قبل از استفاده از هر محصولی، ترکیبات آن را مورد بررسی قرار داده و از موادی که باعث بروز حساسیت در پوست شما می شوند، خودداری کنید.

بیشتر بخوانید: بیوتین چیست؟

کرم آبرسان دست و صورت

پوست به دلیل استفاده از روش‌های نامناسب مانند شستشوی مداوم دست با آب داغ، عدم استفاده از کرم‌های ضدآفتاب، تغذیه نامناسب و حساسیت نسبت به برخی از شوینده‌ها، حالت اولیه خود را از دست می‌دهد. کرم‌های آبرسان دست و صورت با افزایش کلاژن سازی (استحکام پوست) و الاستین (تامین چربی مورد نیاز)، چروک‌های پوست را کاهش داده و موجب شادابی و درخشندگی خواهد شد. این دسته محصولات با اثر نرم کنندگی و لطافت بخشی باعث شده نسبت به سایر کرم‌ها طرفداران بسیاری پیدا کند.

نکات قبل از خرید کرم آبرسان

بو و اسانس استفاده شده در کرم

کرم هایی که حاوی عصاره های نعناع، چای سبز، گل یاس، بابونه، شی باتر و… می‌باشند با رایحه ملایم خود به تسکین تحریکات پوستی پرداخته و حس آرامش بخشی را برای شما به ارمغان می‌آورد. ولی افرادی که پوست حساسی دارند ممکن است نتیجه برعکس به آن ها بدهد و باعث بروز آلرژی شود. علائمی که نشان دهنده بروز آلرژی در شماست مواردی از قبیل خارش، قرمزی، التهاب و درد می‌باشد. توصیه ما به شما این است که از در هنگام خرید از فاقد معطر بودن آن اطمینان حاصل فرمائید.

نکات قبل از خرید کرم آبرسان

از کجا بفهمیم به کرم آبرسان نیاز داریم؟

 خشکی پوست باعث شده که نیاز به کرم آبرسان روز به روز بیشتر شود. عواملی مانند قرار گرفتن پوست در معرض نور آفتاب، سوء تغذیه، کمبود ویتامین، استحمام با آب داغ، مصرف بیش از اندازه شوینده ها، افزایش سن و تغییرات هورمونی نیز باعث خشکی پوست می‌شوند که تمامی این موارد باعث می شود، شما به کرم آبرسان نیاز پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *