مراقبت از پوست و مو

عملکرد منافذ باز پوست

ژل جمع کننده منافذ باز پوست ژاک آندرل پاریس

پوست سالم و درخشان را همه افراد دوست دارند. ولی در شرایطی ممکن است پوست از حالت اولیه خارج می‌شود و مشکلات خود را به همراه داشته باشد. باز شدن منافذ باز پوست یکی از مشکلات پوستی است و ممکن است در اثر کاهش کلاژن و الاستین پوست اتفاق افتد. یا ممکن است در بعضی از نقاط صورت که فولیکول های مو و سبوم صورت، خارج می‌شود منافذ باز پوست تشکیل ‌شود. این عارضه اکثراً در پوست صورت (روی گونه و بینی) مشاهده می‌شود و به پوست پرتقالی مشهور است. توجه داشته باشید که باز شدن منافذ پوست بیماری نیست بلکه یک مشکل پوستی است و با رعایت چند موارد می‌توانید از بین ببرید.

منافذ باز پوست چه تاثیری خواهد گذاشت؟

منافذ باز بیشتر ظاهر صورت را از حالت طبیعی خارج می‌کند. به عبارت دیگر با باز شدن منافذ پوست، حالت ارتجاعی از بین رفته و شل شدگی را با خود به همراه دارد. باز شدن منافذ باز صورت اکثراً در پوست های چرب شایع تر است. زیرا با تولید سبوم اضافی مانع از نفوذ اکسیژن روی پوست می‌شود. مواردی از قبیل جوش، آکنه، حالت چسبناکی و رسوبی پوست از نتیجه این عارضه است. در ادامه با براقی صورت آلودگی به راحتی می‌تواند روی پوست تجمع کرده و پوست کدر و مات شود. با مراقبت درست از پوست کلاژن سازی افزایش یافته و باعث بسته شدن منافذ باز شده و در نهایت پوستی جوان را به شما هدیه می‌دهد.

ژل مخصوص منافذ باز پوست ژاک آندرل پاریس

علت باز شدن منافذ روی پوست چیست؟

ترشح سبوم اضافی: این مشکل بیشتر افرادی که جنس پوست آن ها چرب است دچار می‌شود. تولید سبوم بیش از حد باعث چربی و براقی پوست خواهد شد و همین عامل اجازه رساندن اکسیژن به پوست را نمی‌دهد. در نتیجه منافذ باز روی پوست ایجاد شده و ظاهر صورت را مختل می‌‌کند.

مصرف مواد آرایشی نامرغوب: مصرف مداوم مواد آرایشی نامناسب و تقلبی، اکسیژن را به پوست نرسانده و موجب تجمع باکتری و آلودگی روی پوست می شود و از سوی دیگر موجب مسدود شدن منافذ پوست خواهد شد. از آنجایی که پوست به تنفس نیاز دارد، به منافذ فشار وارد کرده و باعث بزرگ تر شدن منافذ پوست می‌شود و علاوه بر این به بروز جوش، آکنه، و … نیز کمک میکند. توصیه ما به شما این است که هیچ وقت برای مدت زیادی در روز پوست را با آرایش نگه ندارید.

افزایش سن: دو پروتئین بدن که کلاژن و آلاستین نام دارد با افزایش سن، پوست تولید این دو پروتئین را به حداقل می‌رساند و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. در این صورت کنترل چربی پوست آرام آرام از بین رفته و باعث باز شدن منافذ باز پوستی می‌شود.

ژنتیک: بعضی افراد به صورت ارثی منافذ بازتری دارند و در دوران بلوغ با تغییرات هورمونی، بیشتر به این مشکل دچار می‌شوند. خوشبختانه می‌تواند کسی که از نظر ارثی به این عارضه دچار باشد، به رفع آن اقدام کند.

اشعه های مضر خورشید: اگر پوست مدت زیادی با خورشید تماس پیدا کند، باعث قرمزی، التهاب و درنهایت بروز جوش خواهد شد. استفاده از عینک آفتابی و کرم ضدآفتاب برای سلامت پوست ضروری است.

آلودگی هوا: آلاینده و ناخالصی هایی که روی پوست می نشیند تنفس پوست را برهم میزند. در ادامه نیز سلول های پوست برا اکسیژن رسانی قطر منافذ را افزایش میدهد.

راه حل بستن منافذ باز صورت چیست؟

  • همان طور که در بالا اشاره کردیم، بیشتر افراد تصور می‌کنند که با استفاده از کرم ها و مواد آرایشی می‌شود این مشکل را پوشاند. ولی این منطق اشتباه است چرا که در عرض چند ساعت منافذ از کرم عبور کرده و روی پوست مشاهده می‌شود.
  • شستشو روزانه صورت (با شوینده مناسب جنس پوست خود) یکی از راه های بستن منافذ باز صورت است. یعنی با 2 بار شستن صورت نه تنها چربی پوست را کنترل می‌کند بلکه موجب کلاژن سازی پوست شده که به نوعی تضمین کننده سلامت پوست است.
  •  سومین راه کار استفاده از کرم های ضدآفتاب در برابر خورشید است. زیرا اشعه های فرابنفش خورشید زمانی که با پوست تماس پیدا کند پوست سفتی خود را از دست داده و منافذ بزرگ ایجاد شده و به راحتی قابل مشاهده است.
  • کرم های آبرسان را فراموش نکنید. این دسته محصولات با تغذیه رسانی به پوست مانع از باز شدن منافذ باز پوست می‌شود. قبل از خواب صورت خود را تمیز و پاکسازی کنید. این کار باعث می‌شود ناخالصی های اضافی روی پوست از بین رفته و تا صبح به پوست شما نفوذ پیدا نکند.

 

انواع منافذ پوست

منافذ باز پوست با توجه به مواردی  به چند دسته تقسیم می‌شود که در ادامه به آن ها اشاره کردیم:

  • منافذ باز به شکل O: این مدل منافذ روی پوست های چرب ظاهر می‌شود و در ناحیه T صورت (یعنی پیشانی، بینی و چانه) مشاهده شده و دایره‌ای شکل هستند.
ژل مخصوص منافذ باز پوست ژاک آندرل پاریس
  • منافذ باز به شکل Y: با کمبود کلاژن که الیاف پروتئینی پوست هستند باعث شده که منافذ پوست به شکل قطره آب ایجاد شوند. این مدل منافذ هم بیشتر روی گونه ها اتفاق می‌افتد.
ژل مخصوص منافذ باز پوست ژاک آندرل پاریس
  • منافذ پوست به شکل U: علت بروز این مدل منافذ خشکی پوست است.
ژل مخصوص منافذ باز پوست ژاک آندرل پاریس

پیشنهاد لامونژ: ژل جمع کننده منافذ باز پوست ژاک آندرل پاریس

پیشنهاد لامونژ

ژل جمع کننده منافذ باز پوست ژاک آندرل پاریس با صمغ ماستیک و زینک سولفات به عنوان یک قابض عمل میکنند. همچنین صمغ ماستیک و رتینیل پالمیتات باعث افزایش و تقویت کلاژن در پوست می‌شود. زینک سولفات علاوه بر کاربرد ذکر شده دارای اثر ضدباکتری می‌باشد. عصاره ریشه گل زنبق به تقویت و مستحکم سازی پوست کمک کرده و زینک پی سی آ به کنترل چربی پوست کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *