مراقبت از پوست و مو

روتین مسافرتی برای انواع پوست ها – مراقبت از پوست در سفر

روتین مسافرتی پوست

قبل از مسافرت رفتن همه حواسمان درگیر برداشتن لباس و برداشتن اکسسوری می‌باشد. محصولات مراقبت از پوست آخرین مرحله ای است که به ذهن خطور می‌کند. در حالی که رعایت روتین پوستی بسیار مهم است. در سفر با تغییرات آب و هوایی پوست و عوامل دیگر که در مطالب زیر اشاره کرده‌ایم، واکنش نشان داده شده و از حالت اولیه خارج می‌شود. ابتدا برای درک بهتر از روتین پوستی ابتدا به تعریف آن می‌پردازیم تا این مقاله برای مخاطبان عزیز به راحتی قابل فهم باشد. روتین پوستی در واقع عبارت است از مراقبت روزانه پوست به طور منظم و صحیح می‌باشد. از سوی دیگر نیز رعایت روتین پوستی چه در سفر و چه در خانه، ابتدا باید از جنس پوست خود شناخت کافی داشته باشید. به طور کلی پوست انسان همواره به 5 دسته چرب، خشک، حساس، مختلط و نرمال تقسیم بندی می‌شود. از مزیت های محصولات روتین مسافرتی وزن سبک و سایز کوچک است که باعث شده مسافر توانایی حمل آن را داشته باشد.

اهمیت مراقبت از پوست در سفر

به طور طبیعی وقتی وارد شهری می‌شویم با جذب فرهنگ، گویش، معماری و… توجه رعایت روتین پوستی در سفر خیلی کم می‌شود. این کار به شدت اشتباه است و باعث شده بیشتر بانوان و آقایان نیز بعد از سفر به مشکلات پوستی دچار شوند. منظور از مشکلات پوستی اتفاقاتی از قبیل استرس (مثل تاخیر بلیط)، مصرف غذا (غذای ناسالم) و تغییرات آب و هوایی که مهم ترین علت است، ایجاد می‌شود. به این نکته توجه داشته باشید که اگر شستشو صورت در سفر یا بین راه انجام نشود، باعث شده گرد و غبار به پوست نفوذ کند و موجب تجمع سلول های مرده شود و جوش روی پوست ظاهر شود که همان مشکلات پوستی ذکر شده می‌باشد.

روتین مسافرتی پوست

اهمیت پوست در سفر

ابتدا باید گفت که منظور ما از بحث رعایت روتین پوستی در سفر، آماده کردن یک چمدان پر از محصولات مراقبت از پوستی نیست. از آنجایی که اکثراً فصل تابستان را با توجه به تعطیلی مدارس بهترین فصل سفر می‌دانند، و هوای تابستان بسیار گرم و طاقت فرساست رعایت روتین پوستی در سفر بسیار مهم است. البته منظور ما از روتین پوستی مجموعه کامل نمی‌باشد بلکه تنها با چند وسیله کوچک مثل کرم آبرسان، فوم شستشو صورت، کرم ضد آفتاب، محلول پاک کننده آرایش دوفاز و شامپو بدن می‌توانید نیاز پوست خود را در سفر تامین کنید. این دسته محصولات با حجم کوچکی که دارند سبک بوده و به راحتی قابل حمل می‌باشد.

روتین مسافرتی پوست

عوامل آسیب دیدگی پوست در سفر

قرار گرفتن پوست در آب و هوای خشک

در شهر هایی مثل یزد و قشم تابیدن آفتاب به صورت مستقیم است. کسانی که در این شهر ها زندگی می‌کنند و کسانی که به این شهر ها سفر می‌کنند، به خشکی پوست دچار می‌شوند. این تغییر در اثر تغییرات دما و زاویه تابش نور خورشید بستگی دارد. حتی ممکن است با آلرژی به گیاهان خشکی و پوسته پوسته شدن روی پوست بروز پیدا کند. متاسفانه خشکی پوست در ادامه قرمزی، سوزش، خارش و التهاب را در پی دارد. کرم های مرطوب کننده و آبرسان با خاصیت نرم کنندگی که دارند، موجب رفع این عارضه می‌شود و حس التیام بخشی را به پوست هدیه می‌دهد.

تغییرات آب و هوا

دومین اقدام پس از تصمیم به سفر، در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی آن منطقه است. بهترین زمان سفر فصل بهار و تابستان است. چرا که هوا معتدل و مرطوب می‌باشد. زمانی که از شهری به شهر دیگر سفر می‌کنید، بافت های پوست شما تغییر پیدا می‌کند. این تغییر در اثر دمای هوا، نور افتاب و رطوبت نشات گرفته شده. به عنوان مثال در آب و هوای خشک مثل یزد، مرطوبیت و نرمی پوست از بین رفته و جای آن را خشکی و پوسته پوسته شدن می‌گیرد و همچنین در جای شرجی مثل شمال، موجب مسدود شدن منافذ شده که ظاهر پوست را به هم می‌ریزد.

انتخاب لباس مناسب

بهترین شیوه برای جلوگیری از تعرق پوشیدن لباس های گشاد است. مخصوصاً در سفر پوشیدن لباس های گشاد باعث شده که پوست از عرق سوزی در امان بماند.  لباس های گشاد معمولاً پوست را از اشعه های مضر خورشید (اشعه UV) محافظت می‌کند. به نوعی می‌توان گفت که تهویه بهتری در بدن صورت گرفته و باعث می‌شود پوست خنک و خشک بماند. رفع خارش و عرق سوزی، اگزما و عفونت از فواید پوشیدن لباس های گشاد می‌باشد.

کرم مرطوب کننده دست و صورت

نه تنها در سفر بلکه در همه موقعیت ها همیشه یک کرم مرطوب کننده در کیف خود داشته باشید. کرم های مرطوب کننده با فرمولاسیون اختصاصی که دارند، لایه ابریشمی روی پوست ایجاد کرده و از طرفی عوارض خشکی پوست را از بین می‌برد. پیشنهاد ما به شما این است که پیش از ورود به قطار، اتوبوس و هواپیما مصرف کرم های مرطوب کننده را فراموش نکنید. زیرا اکثراً هوای داخل کابین ها خشک بوده و درصد احتمال آسیب دیدگی پوستی بسیار بالاست. به عنوان مثال رطوبت داخل هواپیما معمولاً کمتر از 20% می‌باشد.

کرم ضد آفتاب

ممکن است به جایی که سفر می‌کنیم اطلاع کافی از شرایط آب و هوایی نداشته باشیم. حال اگر هوا گرم و خشک باشد با قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید باعث شده دچار آفتاب سوختگی شویم و در ادامه ممکن است پیری پوست زودتر اتفاق افتد. اگر هوا هم سرد باشد از آنجا که نور خورشید در هوای سرد وجود داشته پس در نتیجه ممکن است با تماس مستقیم به پوست آسیب برساند مصرف کرم ضد آفتاب بسیار مهم است. اثر نرم کنندگی و رطوبت رسانی کرم های ضد آفتاب باعث شده که موجب سلامت پوست شما بشوند.

معرفی

فوم شستشو صورت مناسب پوست چرب برند وچه

فوم های شستشو با پاک کننده ملایمی که دارند به تنظیم میزان ترشح چربی می‌پردازد. خاصیت آنتی اکسیدانی موجود در این محصولات موجب کاهش منافذ باز پوست شده و باعث جوان سازی پوست خواهد شد. پاک نمودن آلودگی و باقی مانده مواد آرایشی روی پوست از نتایج مثبت مصرف این فوم می‌باشد.

فوم شستشو صورت مناسب پوست خشک برند وچه

فوم شستشو صورت برند وچه با اثر پاک نمودن و آبرسان عمقی پوست، موجب شده تا التهابات و قرمزی پوست کاهش یابد. مصرف این دسته فوم ها به صورت روزانه می‌باشد. فوم های برند وچه نه تنها به کاهش منافذ صورت می‌پردازد بلکه موجب نرمی و رطوبت پوست خواهد شد.

کرم آبرسان مناسب پوست چرب برند وچه

یکی از محبوب ترین کرم های آبرسان، برند وچه می‌باشد. این محصول با کنترل نمودن چربی پوست، حس مخملی را به پوست شما هدیه دهد. کمک به بازسازی بافت های پوستی از دیگر فواید این محصول بوده. از سوی دیگر با ایجاد لایه ابریشمی به محافظت از پوست می‌پردازد.

کرم آبرسان مناسب پوست خشک برند وچه

کرم های آبرسان برند وچه مناسب پوست های خشک، مرطوبیت و حس مخملی را برای مصرف کنندگان عزیز مقدور کرده است. فرمولاسیون به کار برده شده در این محصول التهابات و قرمزی روی پوست را از بین می‌برد. از سوی دیگر نیز نداشتن پارابن و سیلیکون از مزیت های کرم آبرسان ذکر شده می‌باشد.

محلول پاک کننده آرایشی دو فاز وچه

پاک کردن آرایش قبل از خواب و پایان روز کاری بسیار مهم است. زیرا آرایش پاک نکردن باعث شده که اکسیژن به پوست نرسد و جوش روی صورت بروز پیدا کند. حتی ممکن است منافذ پوست باز شود. محلول پاک کننده آرایش دو فاز وچه با انواع پوست سازگار است. همچنین با خاصیت آبرسانی که دارد، حساسیتی برای پوست ایجاد نمی‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *