آرایش صورت, راهنمای خرید محصولات آرایشی, سلامت پوست, مراقبت از پوست و مو

ماسک صورت ورقه ای یا کرمی؟ مزایا و معایب هر کدام

ماسک صورت ورقه ای یا کرمی؟

باوجود طیف گسترده‌ای از محصولات مراقبت از پوست در بازار، انتخاب گزینه‌ای مناسب از میان آن‌ها چالشی بزرگ خواهد بود. چه کسی دوست دارد تا وقت و هزینه فراوانی را صرف استفاده از چنین محصولاتی کند؛ اما تغییرات محسوسی روی بهبود وضعیت پوست خود مشاهده نکند؟ ماسک صورت ورقه ای یا کرمی با فرمولاسیونی حاوی مواد و ترکبیاتی فعال که همه نیازهای پوست شما برآورده می‌کنند، راه‌حل‌هایی موثر برای افراد به‌منظور کاهش علائم مشکلات پوست صورت یا بهبود وضعیت کلی آن هستند. در این مقاله از فروشگاه اینترنتی لامونژ به بررسی جامع ماسک صورت ورقه ای و ماسک صورت کرمی می‌پردازیم و توضیحاتی در خصوص مزایا، معایب و تفاوت‌های هریک از آن‌ها ارائه می‌دهیم. به سوال کدام ماسک برای پوست بهتر است نیز پاسخ خواهیم داد تا شما عزیزان ماسک صورت با ارزش خرید بالا و مناسب را به‌درستی انتخاب کنید.

ماسک صورت ورقه ای: چه ویژگی هایی دارد؟

از جمله ویژگی‌های مهم و مزایای ماسک ورقه‌ای که نتایج قابل قبولی برای افراد به‌منظور بهبود وضعیت پوست به ارمغان می‌آورد، وجود موادی مانند ویتامین B5 و روغن جوجوبا در فرمولاسیون آن است. این مواد به عنوان مرطوب‌کننده‌ها و آبرسان‌های موثر بسیار در جلوگیری از پیری زودرس و خشکی بیش از حد پوست نقش دارند و ازاین‌طریق احتمال بروز علائم مشکلاتی مانند انواع لک‌های روی پوست صورت را به میزانی قابل‌توجه کاهش می‌دهند. همچنین، روغن جوجوبا و ویتامین B5 با کنترل میزان چربی پوست و جمع کردن منافذ از تجمع چربی و آلودگی در آن‌ها جلوگیری می‌کند و براثر این اتفاق روی پوست افراد دیگر خبری از جوش و آکنه نخواهد بود. البته روغن جوجوبا علاوه‌بر آبرسانی و مرطوب‌کنندگی، خاصیت محافظت‌کنندگی فوق‌العاده‌ای دارد و مانند لایه پوششی مناسب مانع از آسیب‌دیدن پوست پوست دربرابر عفونت‌ها، انواع آلودگی‌ها و سایر عوامل بیماری‌زا می‌شود.

اگر در طول روز زمان کافی برای انجام همه مراحل روتین روزانه ندارید و به دنبال محصول مراقبت از پوستی مناسب هستید تا در مدت زمانی کوتاه از آن استفاده کنید؛ ماسک صورت ورقه ای انتخابی ایده‌آل برای شما خواهد بود. زیرا علاوه‌براینکه تیپ‌های پوستی مختلف می‌توانند از ماسک صورت ورقه ای استفاده کنند، این محصول فقط باید 10 الی 20 دقیقه روی پوست قرار بگیرد تا مواد مرطوب‌کننده و نرم‌کننده فرمولاسیون آن در طول روز رطوبت پوست شما را حفظ کنند و مانع از خشکی آن شوند. از جمله دیگر مواردی که باید در این بخش از مقایسه ماسک‌های صورت به آن اشاره کنیم؛ تولید ماسک صورت ورقه ای با استفاده از سلولز طبیعی یا پنبه است. اگرچه به عقیده بسیاری از کارشناسان حوزه سلامت پوست، این مسئله یکی از معایب ماسک ورقه‌ای محسوب می‌شود؛ زیرا آن‌ها را به محصولاتی یکبار مصرف تبدیل می‌کند که باید در پلاستیک‌های غیرقابل بازیافت قرار بگیرند.

مزایای ماسک صورت ورقه ای

ماسک صورت کرمی: مزایا و کاربردها

درحالت کلی تفاوت چندانی میان مواد و فرمولاسیون ماسک صورت کرمی با مدل ورقه‌ای این محصولات مراقبت از پوست وجود ندارد؛ بنابراین نمی‌توان وجود ترکیباتی در هریک از آن‌ها را به عنوان مزیت یکی نسبت به دیگری درنظر گرفت؛ اما زمانی که موضوع مناسب‌ترین گزینه برای پوست مطرح می‌شود، فقط نام ماسک صورت کرمی به ذهن می‌رسد. برای مثال تصور کنید که می‌خواهید باتوجه به وضعیت پوست صورت خود، مقدار بیشتری از مواد یک ماسک را روی آن پخش کنید؛ بین این دو محصول کدام یک را انتخاب خواهید کرد؟ درحالی‌که فقط تنظیم مواد ماسک فقط با ماسک صورت کرمی امکان‌پذیر است.

از طرف دیگر ماسک صورت کرمی برخلاف ماسک صورت ورقه ای امکان استفاده از شب یا هنگام خواب را فراهم می‌کند و این موضوع برای آن دسته از افرادی مفید خواهد بود که به دنبال تامین رطوبت موردنیاز پوست هنگام خواب شبانه هستند. همچنین، از جمله دیگر مزایای ماسک کرمی می‌توان به وجود مقادیر فراوانی آلفا هیدروکسی اسید در فرمولاسیون آن اشاره کرد که این ماده بسیار روی کاهش علائم مربوط به جوش و آکنه تاثیر می‌گذارد و به افراد با تیپ پوستی چرب کمک خواهد کرد تا پوستی عاری از هرگونه علائم مربوط به چنین مشکلاتی داشته باشند؛ البته آلفا هیدروکسی اسید موجود در فرمولاسیون این محصول، حساسیت پوست دربرابر نور خورشید را افزایش می‌دهد و پوست را درمقابل اشعه‌های مضر خورشید آسیب‌پذیرتر می‌کند؛ بنابراین این مورد را می‌توان از جمله معایب ماسک کرمی نیز درنظر گرفت.

مزایای ماسک های ورقه ای

شاید اصلی‌ترین مزیت ماسک های ورقه ای را باید حفظ رطوبت طبیعی پوست در طول روز دانست. دلیل این اتفاق نیز به وجود ترکیباتی مانند خیار و آلوئه ورا در فرمولاسیون این مدل ماسک صورت مربوط می‌شود. از جمله سایر مزایای ماسک کرمی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش شفافیت و درخشندگی پوست
  • پاکسازی کامل پوست
  • تسکین علائم انواع آکنه
  • تامین مواد مغذی و موردنیاز پوست
  • کاهش علائم مربوط به مشکلاتی ماننده آفتاب سوختگی یا برنزه شدن
  • اثر لایه برداری فوق العاده موثر روی ایجاد ظاهری صاف و یکدست برای پوست
  • جلوگیری از پیری زودرس پوست
  • کاهش علائم مربوط به تیرگی یا سیاهی دور چشم

البته این نکته را همیشه به خاطر داشته باشید که مشاهده اثر این محصول روی هریک از موارد گفته شده، منوط به استفاده منظم و مستمر از این مدل ماسک صورت طبق یک روتین روزانه مشخص است؛ زیرا زمانی مواد و ترکیبات مغذی فرمولاسیون ماسک صورت ورقه‌ای اثربخشی بیشتری روی بهبود وضعیت کلی پوست خواهند داشت که روزانه مقادیر مشخصی از آن‌ها ازطریق این ماسک توسط پوست جذب شوند.

مزایای ماسک های کرمی

در دسته محصولات مراقبت از پوست مدل‌های مختلفی از ماسک کرمی صورت وجود دارند که هرکدام مزایای مخصوص به خود را دارند. برای مثال از جمله مدل‌های مختلف این ماسک صورت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ماسک صورت کرمی خاک رس
  • ماسک صورت کرمی آنتی اکسیدان
  • ماسک صورت کرمی روشن کننده
  • ماسک صورت کرمی آبرسان
  • ماسک کرمی کاهش دهنده علائم چین و چروک
  • ماسک کرمی موثر روی کاهش علائم لک ها

با نگاه به مدل‌های مختلف ماسک صورت کرمی می‌توان متوجه شد که درحالت کلی این مدل ماسک صورت با افزایش آبرسانی و حفظ رطوبت پوست، بسیار روی جمع شدن منافذ، کاهش احتمال مشکلات و انواع بیماری‌ها تاثیر می‌گذارد و علاوه‌براین؛ به لطف وجود پاک‌کننده‌های قوی در فرمولاسیون این محصولات مراقبت از پوست، افراد با کمک آن پوستی صاف، تمیز و عاری از هرگونه آلودگی و چربی اضافی خواهند داشت.

نکات مهم در استفاده از ماسک های صورت

از جمله مهم‌ترین نکاتی که باید برای استفاده صحیح از ماسک ورقه ای رعایت کنید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ابتدا هرگونه آلودگی یا باقی مانده مواد آرایشی را با استفاده از یک شوینده ملایم از روی پوست صورت پاک کنید
  • سپس ماسک صورت ورقه ای را از بسته آن خارج کنید و با کوچک‌ترین تماس دست ماسک را روی صورت قرار دهید
  • از قرارگرفتن صحیح ماسک روی صورت اطمینان حاصل کنید
  • 10 الی 20 دقیقه صبر کنید
  • پس از گذشت این بازه زمانی ماسک را از روی صورت بردارید و سپس باقی مانده مواد ماسک را به‌آرامی روی صورت ماساژ دهید
  • درانتها از یک آبرسان درکنار این ماسک استفاده کنید تا مواد این محصول به‌خوبی توسط پوست صورت جذب شوند

برای استفاده صحیح از ماسک صورت کرمی نیز کافی است که فقط مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • ابتدا به‌منظور آماده‌سازی پوست صورت، هرگونه آلودگی یا باقی مانده مواد آرایشی را از روی آن با کمک یک شوینده ملایم پاک کنید
  • سپس لایه ای نازک از ماسک صورت کرمی را روی پوست صورت پخش کنید
  • 15 دقیقه پس از انجام چنین کاری صبر کنید
  • پس از آن پوست را با کمک آب بشویید

درانتها از یک مرطوب کننده مناسب درکنار این ماسک استفاده کنید تا مواد این محصول به‌خوبی توسط پوست صورت جذب شوند و این ماسک اثربخشی بیشتری روی بهبود وضعیت پوست صورت شما داشته باشد.

ماسک صورت ورقه ای یا کرمی؟

کدام نوع ماسک برای شما مناسب تر است؟

اگر بین ماسک صورت ورقه ای و کرمی به دنبال انتخاب مناسب‌ترین محصول برای پوست خود هستید، ما ماسک صورت کرمی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. زیرا این مدل محصول مراقبت از پوست از ویژگی‌ها و مزایای فراوانی مانند موارد زیر برخوردار است که نه‌تنها به تسکین علائم مشکلات پوستی کمک می‌کند؛ بلکه احتمال بروز مجدد آن‌ها را به میزانی قابل‌توجه کاهش می‌دهد:

  • به محیط زیست آسیب نمی‌زند
  • با عملکردی چندگانه آب و رطوبت موردنیاز پوست را تامین می‌کند
  • از خشکی بیش از حد پوست و بروز مشکلات ناشی از آن جلوگیری می‌کند
  • مواد مغذی و موردنیاز پوست برای مقاوم بودن دربرابر عوامل بیماری‌زا و انواع آلودگی‌ها را تامین می‌کند
  • با خاصیت آنتی اکسیدانی فوق‌العاده مانند یک لایه محافظتی محکم روی پوست عمل می‌کند.

البته در مقایسه ماسک‌های صورت کرمی و ورقه ای باید به این نکته نیز اشاره کنیم که استفاده از ماسک ورقه‌ای به زمان کم‌تری در مقایسه با ماسک کرمی نیاز دارد و فقط پس از گذشت 15 دقیقه از زمان قرارگرفتن ماسک ورقه ای روی صورت افراد می‌توانند بدون نیاز به آبکشی آب، رطوبت و مواد مغذی پوست خود را تامین کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *