مراقبت از پوست و مو

همه چیز درباره لوسیون مرطوب و روشن کننده

لوسیون مرطوب کننده و روشن کننده بدن وچه

لوسیون بدن چیست؟

پوست یکی از عوامل تشکیل دهنده بدن است. همینطور به مرور زمان پوست با بالا رفتن سن دچار پیری پوست می شود. از آنجا که پوستی نرم و لطیف خواهان همه افراد است، محصولات متنوعی برای مراقبت از آن ارائه شده. همچنین عوامل مختلفی مثل سرما، نور آفتاب و دوش آب گرم باعث خشکی پوست می شوند و از نظر شیمیایی اگر بگوئیم: در اثر شستشوی بدن با صابون پوست حالت قلیایی گرفته و خشک می شود. لوسیون مرطوب کننده و شفاف کننده بدن یک محصول آرایشی بهداشتی جهت پاکسازی پوست و احیاء آن می باشد. بافت سبک موجود در لوسیون ها به هیدراته کردن پوست پرداخته و به تکمیل بازسازی پوست می پردازد. مواد موجود در لوسیون به پیشگیری و درمان مشکلات پوستی می پردازد.

چگونه پوست خشک ایجاد می شود؟

پوست خشک در اثر از دست دادن آب در لایه بالایی پوست ایجاد می شود. سوزش و همچنین خارش از عوارض جانبی این مشکل می باشد. همچنین لوسیون ها با مواد موثره خود به حفظ آب در لایه سطحی پوست تاثیر خود را می گذارد. در کل اگر بخواهیم علت خشکی پوست را بررسی کنیم عوامل زیر می باشد:

  • دوش گرفتن طولانی با آب گرم
  • قرار گرفتن در آب و هوای سرد
  • مصرف دارو های خاص
  • افزایش سن

کاربرد لوسیون مرطوب کننده و شفاف کننده بدن چیست؟

این دسته از لوسیون ها به رطوبت پوست پرداخته و نقاط تیرگی پوست بدن را کاهش می دهند. با خاصیت نرمی که دارد موجب زیبایی و درخشندگی پوست می شود. این دسته از لوسیون ها برای قسمت های مختلف بدن و برای انواع پوست کاربرد دارد. البته هر زمان که متوجه خشکی پوست خود شده اید لوسیون مرطوب کننده به کمک شما برای رفع خشکی می پردازد. با هدف قرار دادن سلول های پوستی، موجب کاهش سطح ملانین می شود. در آخر چربی کم لوسیون باعث شده که احساس سنگینی روی پوست نداشته باشید.

لوسیون مرطوب کننده و روشن کننده بدن وچه

مزیت استفاده از لوسیون مرطوب کننده و شفاف کننده بدن چیست؟

این دسته از محصولات از بروز خارش و سوزش جلوگیری می کند. مرطوب شدن پوست نتیجه استفاده از لوسیون مرطوب کننده و شفاف کننده می باشد که باعث کاهش تحریکات پوستی شده و اثر روشن کنندگی را بر جای خواهد گذاشت. از آنجایی که لوسیون ها چربی کمتری دارند، حتی افرادی که پوست چرب دارند می توانند مصرف کنند. از دیگر مزیت این لوسیون حفظ رطوبت پوست می باشد که از خشک شدن و زبری آن جلوگیری می کند.  

تفاوت لوسیون مرطوب کننده و کرم مرطوب کننده

نکته آشکار این دو محصول نقاط کاربردی آن است. لوسیون مرطوب کننده با فرمولاسیون ملایم خود به مرطوب شدن پوست بدن می پردازند. همینطور کرم مرطوب کننده با ترکیبات موثره خود بیشتر مخصوص صورت (در بعضی از مواقع دست) می باشد. لوسیون ها در واقع روغن های روان کننده ای هستند که برای جلوگیری از اصطکاک پوست وارد عمل می شوند. در حالی که کرم های مرطوب کننده به احیاء پوست پرداخته و خشکی را دور می کند. غلظت کرم های مرطوب کننده نسبت به لوسیون مرطوب کننده بیشتر است. زیرا لوسیون درصد بیشتری از آب تصفیه شده را شامل می شود و رقیق تر است. بافت لوسیون نسبت به کرم سبک تر است و چربی کم تری دارد.

عملکرد لوسیون بدن نسبت به لوسیون صورت و دست

غلظت زیاد لوسیون بدن نسبت به دست و صورت باعث شده که نفوذ بالایی در پوست داشته باشد. مواد مغذی که در لوسیون بدن وجود دارد باعث شده که به نیاز های ویژه پوست بدن بپردازد. اثر سفید کنندگی در لوسیون های روشن کننده به جوانی پوست کمک کرده و از ترک خوردن پوست جلوگیری می کند.

نکات استفاده از لوسیون مرطوب کننده و شفاف کننده بدن

زمانی که پوست تمیز و فاقد آلودگی است (اکثراً بعد از حمام) لوسیون بیشترین اثر را بر روی پوست میگذارد. باز بودن منافذ پوستی باعث شده که جذب آن چند برابر شود. می توان گفت که با استفاده از لوسیون بعد از استحمام شما عمل پاکسازی پوست را انجام داده اید. از مصرف نقاط حساس مثل گوشه چشم و دهان خودداری کنید. ورزشکاران نیز می توانند قبل از ورزش مصرف کنند چرا که پوست بعد از قرار گرفتن در هوا رطوبتش را از دست داده و ایجاد خشکی می کند. همچنین روش های رفع موهای زائد باعث خشکی و زبری پوست می شود. همان طور که در بالا اشاره کردیم با اثر نرم کنندگی لوسیون خشکی و زبری پوست تا حد ممکن کاهش می یابد.

نحوه استفاده از لوسیون مرطوب کننده روشن کننده بدن

لوسیون مرطوب کننده و روشن کننده بدن یک محصول آرایشی بهداشتی عالی جهت برطرف کردن خشکی پوست و روشن کردن نواحی تیره پوست می باشد. این لوسیون باعث هیدراته شدن پوست و کم شدن میزان ملانین می شود. با این حال، برای تاثیر بهتر طبق مراحل زیر عمل نمایید:
  • پس از استحمام و در صورت بروز خشکی اقدام به مصرف کنید.
  • لوسیون را در اطراف چشم، دهان و بینی خود استفاده نکنید.
  • مقدار مناسبی از لوسیون را برداشته و بعد روی پوست خود ماساژ دهید تا کامل جذب شود.
  • از کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوست در برابر اثرات شدید نور خورشید استفاده کنید.

پیشنهاد لامونژ : لوسیون مرطوب کننده و روشن کننده بدن وچه

پیشنهاد لامونژ

اثر مرطوب کنندگی و روشنی پوست توسط ماده رزهیپ انجام می شود. روغن هسته انگور با نفوذ به پوست موجب استحکام پوست شده و باعث می شود پوست ظاهر زیبای خود را داشته باشد. ماده موثری به نام شی باتر باعث شده که این لوسیون حالت ضد التهابی داشته باشدکه با اثر نرم کنندگی موجب جوان سازی پوست نیز می شود. به عبارت دیگر پیری پوست را به تعویق می اندازد. همچنین نرمی پوست توسط پروپولیس و تمشک سیاه انجام می شود و پوست را از ایجاد خشکی و خارش در امان نگه می دارد. در آخر رساندن مواد مغذی توسط روغن ماکادمیا صورت میگیرد که موجب ترمیم و جوان سازی پوست می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *