مراقبت از پوست و مو

نکات انتخاب شامپو تقویت کننده موهای خشک و آسیب دیده

شامپو تقویت کننده برای موهای خشک و آسیب دیده ژاک آندرل پاریس

موهای قوی و سالم خواسته همه افراد در هر دوره سنی می باشد. ضعیفی و نازکی مو باعث برهم زننده زیبایی است و مراقبت از آن در کنار واجب بودن امری آسان و راحت می باشد. ژنتیک، عوارض دارو، استرس و در این چند وقت با شیوع بیماری کرونا مو آسیب پذیر شده و باعث میشود در قبال عوامل مخرب محیطی سریع واکنش نشان دهد. شامپو های تقویت کننده عمل پاکسازی مو را انجام می دهند و همچنین موجب تقویت مو می شوند. هدف اصلی این دسته از محصولات از بین بردن سبوم و ناخالصی ها از سطح پوست سر و ساقه مو می باشد.

فواید استفاده از شامپو تقویت کننده موهای خشک و آسیب دیده بر مو

ترکیبات موثره شامپو تقویت کننده به احیاء پوست سر پرداخته و عامل درخشانی مو می شوند. همچنین با نفوذ عمیق به فولیکول های مو و عملکرد آنتی اکسیدانی باعث شده که مواد موثره به مو برسد و با قدرت شستشو عالی به پاکسازی و تقویت مو می پردازد. شامپو تقویت کننده دارای فواید دیگری می باشد از جمله:

  • افزایش گردش خون مویرگی، تقویت و جلوگیری از ریزش مو
  • رطوبت رسان، محرک رشد و تقویت مو
  • ایجاد حالت ابریشمی به موها
  • آنتی اکسیدان و کلاژن سازی
  • آبرسانی

عملکرد استفاده شامپو تقویت کننده مو

 موهای نازک، ظریف ترین و شکننده ترین مدل مو می باشند. اگر اقدام به درمان نکرده باشید مشکلاتی در زمینه مو شما نه تنها پایدار نمی ماند بلکه زیاد هم می شود. مثلا موهای خشک در طول زمان باعث شکنندگی و خارش می شود. شامپو های تقویت کننده با فرمولاسیون خود به استخراج مواد اضافی روی مو می پردازد. همچنین با جذب مواد به ساقه مو، به عنوان یک لایه محافظ عمل کرده و از آسیب پذیر بودن مو کاسته می شود. شامپو های تقویت کننده مو را از حالت خشک و آسیب دیده به موهایی نرم و لطیف تبدیل می کند. مواد مغذی موجود در شامپو نه تنها از ریزش کاسته می شود بلکه به تقویت متابولیسم فولیکول مو می پردازد. به طور کلی اگر رطوبت، کراتین و کلاژن آن تامین شود به همراه ریشه های قوی می تواند مو را از همه چی بی نیاز کند.

شامپو تقویت کننده برای موهای خشک و آسیب دیده ژاک آندرل پاریس

نقش روغن رزماری در مو

از قدیمی ترین گیاه ها برای مراقبت از مو روغن رزماری می باشد. اثر ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی که دارد به تقویت مو پرداخته و از ریزش مو جلوگیری می کند. خاصیت ضد التهابی از طریق تقویت رشد عصب موجب افزایش گردش خون شده و در نهایت به رشد موها کمک می کند. همچنین ضخیم شدن ساقه مو باعث می شود که مو از شکستگی و خرد شدن دور شود. جدا از خاصیت ضد التهابی روغن رزماری، خاصیت ضد قارچی این ماده به درمان شوره کمک می کند.

اثر آلوئه ورا بر مو

آلوئه ورا با تاثیرات مفیدی که دارد مورد پسند همه افراد می باشد. این ماده با داشتن مواد معدنی و فعال موجب استحکام بخشی مو می شود. علاوه بر این، اسید های چرب، اسید های آمینه و ویتامینه ها در سلامت مو نقش دارند و با آنزیم های موجود سبوم را کنترل کرده و تا حد ممکن از بین می رود. آلوئه ورا با اثر تقویتی خود موجب رشد مو شده و با خاصیت رطوبت رسانی پوست سر و ساقه مو را از هرگونه آسیب های پوستی دور می کند. به طور کلی اثر مستقیم آلوئه ورا باعث شده که از آلوئه ورا برای درمان مشکلات پوست و مو یاد شود.

شامپو تقویت کننده برای موهای خشک و آسیب دیده ژاک آندرل پاریس

پروتئین هیدرولیز شده ابریشم در مو

پروتئین مو،  توسط آسیب های مو از جمله شامپو نامناسب، سشوار، حرارت و رنگ مو باعث از بین رفتن آن ها می شود. در نتیجه مو  از حالت براق به موهای خشک و آسیب دیده تبدیل می شود. در موازات آسیب های مو، ممکن است به ریزش بسیار شدید هم دچار شوید. پروتئین هیدرولیز شده ابریشم مو را احیاء کرده و شادابی و طروات را به مو هدیه می دهد. در نهایت با مصرف پروتئین ابریشم هیدولیز شده خاصیت ارتجاعی و درخشندگی مو افزایش می یابد و سبب بهبود مو می شود.

ویتامین ای (E) موجود در شامپو

ویتامین ای به طور کلی اگر بگوییم ضامن سلامتی پوست و مو می باشد. همچنین با افزایش گردش خون اثر پذیری رشد مو را خواهد داشت. این ماده با خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد به از بین بردن رادیکال های آزاد پرداخته و از سلول های بدن محافظت می کند. همچنین با محافظت از لایه های مو در برابر آسیب ها، درخشندگی را به مو باز می گرداند. اثر رطوبت رسانی ، کاهش شکستگی و آبرسانی مو از وظایف بی شمار ویتامین ای می باشد. سلامت پوست سر یعنی سلامت مو. کاهش استرس اکسیداتیو و حفظ لایه محافظ لیپید، موجب افزایش رشد مو و جلوگیری از ریزش می باشد.

شامپو تقویت کننده برای موهای خشک و آسیب دیده ژاک آندرل پاریس

ویتامین ب5 چه تاثیری بر مو دارد؟

یکی از مهم ترین ویتامین ها برای بدن ویتامین ب می باشد. این ویتامین که به پانتونیک اسید هم نیز معروف است به تغذیه فولیکول مو می پردازد. در اثر این رویکرد مو از رساندن تغذیه بی نیاز شده و موهایی سالم برای شما به ارمغان خواهد آورد. نازکی مو و در ادامه ریزش مو از تاثیرات کمبود ویتامین ب5 بر مو می باشد. تجزیه سبوم روی مو از طریق ویتامین ب5 امکان پذیر است. سلامتی و استحکام مو از نتیجه نفوذ ویتامین ب5 می باشد.

حال که درباره عملکرد مواد موثره صحبت کردیم. برای مصرف هم باید نکاتی رعایت شود دوش گرفتن با آب گرم و سرد یکی از این موارد است که در عنوان زیر اشاره به بررسی پرداختیم

فواید شستشو مو با آب سرد

  • درخشندگی
  • کاهش گره خوردگی
  • افزایش سلامت
  • حفظ رطوبت
  • کاهش قرمزی و تورم پوست سر
  • کاهش فعالیت غدد چربی در سطح مو
  • بستن منافذ پوست و مانع ورود آلودگی به پوست سر

شستشو مو با آب داغ و گرم

  • آسیب پذیر بودن فولیکول های مو
  • ریزش های مکرر
  • خشکی و زبر شدن
  • آسیب دیدن ریشه ها مو
  • از بین رفتن چربی طبیعی سر

باتوجه به توضیحات و مطالب اشاره شده، محصول شامپو تقویت کننده مناسب موهای خشک و آسیب دیده برند ژاک آندرل با داشتن عملکرد بهبود گردش خون مویرگی، رطوبت رسانی، جلوگیری از ریزش، تقویت مو و کلاژن سازی مو به عنوان یک رقیب خوب و مناسب با محصولات خارجی می باشد.

پیشنهاد لامونژ : شامپو تقویت کننده برای موهای خشک و آسیب دیده ژاک آندرل پاریس

پیشنهاد لامونژ

عصاره رزماری در شامپو مناسب موهای خشک موجب افزایش گردش خون مویرگی شده که این عملکرد از ریزش مو جلوگیری می کند. خاصیت رطوبت رسانی توسط عصار آلوئه ورا و پروتئین هیدرولیز شده ابریشم امکان پذیر است. با این تفاوت که عصاره آلوئه ورا محرک رشد مو بوده که باعث تقویت آن شده و رطوبت رسانی مو، تغییر حالت دادن مو (یعنی ابریشمی شدن مو) توسط پروتئین هیدرولیز شده ابریشم امکان پذیر است. ویتامین ای در شامپو موهای خشک و آسیب دیده اثر آنتی اکسیدانی و کلاژن سازی را داراست. در آخر ویتامین ب5 به آبرسانی ساقه و پوست کف سر پرداخته و همانند عصاره رزماری مانع از ریزش مو شده و به تقویت آن می پردازد. به طور کلی این محصول با افزایش رطوبت از شکنندگی مو کاسته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *