مراقبت از پوست و مو

فرق بین ژل شستشو و فوم شستشو چیست و کدام بهتر است؟

ژل شستشو

ژل شستشو صورت چیست؟

پوست در طول روز با آلودگی و ناخالصی های محیط در ارتباط است و عوارض جانبی خود را مثل بستن منافذ پوست به همراه دارد. پاکسازی پوست یکی از اموری ضروری برای هر آدمی است. چرا که ممکن است پیری زودرس پوست زودتر به سراغ ما بیاید. آلودگی، چربی و مواد آرایشی روی پوست تنها با آب برطرف نمی شود و برای پاکسازی پوست نیاز به شوینده می باشد. منظور از پاکسازی پوست، از بین بردن سلول های مرده، سبوم، تقویت کلاژن سازی و آنتی اکسیدان می باشد. ژل های شستشو با فرمولاسیون اختصاصی خود به لایه برداری و شفافی پوست کمک می کند. همچنین ژل شستشو صورت به پوست اجازه نفس کشیدن داده و به تحریک رشد مجدد سلول می پردازد.

تفاوت ژل شستشو و فوم شستشو صورت چیست؟

فوم شستشو محصولی جدید در بازار است. همچنین یکی از شوینده های عالی برای پایان روز کاری می باشد. مواد ارگانیک موجود در فوم شستشو باعث شده که با نفوذ عمقی پوست، به از بین بردن چربی ، آلودگی و ناخالصی ها بپردازد و حس شادابی و طراوت پوست را برای شما به ارمغان می آورد. حتی افرادی که دچار آکنه هستند، فوم شستشو با تنظیم pH پوست می تواند به از بین بردن این مشکل کمک کند و پوست را به حالت اولیه خود برگرداند و در آخر به بهبود عملکرد سلولی بپردازد. بافت سبک موجود در فوم شستشو باعث شده که به صورت کف آلود عرضه شوند. نکته دیگری که در فوم وجود دارد و حائز اهمیت است، افزایش گردش خون می باشد. از طریق ماساژ پوست، گردش مویرگی خون را زیر پوست افزایش می دهد. این کار به نوبه خود موجب رساندن اکسیژن و مواد مغذی به پوست می شود و پوست را نرم و شاداب می کند.

ژل شستشو

نحوه استفاده از فوم شستشو صورت

فوم شستشوی صورت تاثیر بر شادابی و افزایش شفافیت پوست دارد. این محصول باعث کاهش منافذ باز و رفع حس خشکی و کشیدگی پوست می شود. با این حال، جهت تاثیر بهتر فوم شستشوی صورت طبق مراحل زیر عمل نمایید:

ابتدا موهای خود را با کش مو یا هد بند از صورت خود دور کنید.

  • با آب ولرم صورت خود را مرطوب کنید.
  • پمپ را دو مرتبه فشار دهید تا فوم پاک کننده در کف دستان شما پخش شود.
  • فوم را به آرامی در سراسر صورت و گردن خود با حرکات دایره ای ماساژ دهید.
  • فوم پاک کننده را با آب ولرم کامل بشویید. دقت داشته باشید که همه مواد پاک کننده را از روی پوست خود پاک کنید.
  • صورت خود را با حوله تمیز به صورت ضربه ای و آرامی خشک کنید. از مالش شدید حوله با پوست پرهیز کنید.
  • از کرم مرطوب کننده یا آبرسان استفاده کنید تا رطوبت پوست از بین نرود.
  • جهت تاثیر بهتر روی پوست روزی دو مرتبه صورت خود را بشویید (صبح و شب)

ژل شستشو

نکات استفاده از فوم شستشو صورت

پیشنهاد می شود که فوم شستشو را در پایان روز کاری، بعد از ورزش و یا قبل خواب (پاک کردن آرایش) مصرف کنید. پوست اطراف چشم بسیار نازک بوده است. و فوم های شستشو با داشتن ترکیبات آلی باعث سوزش و خارش می شوند. پیشنهاد می شود از شستشو در اطرف چشم خودداری شود. از خراشیدن با ناخن روی پوست پرهیز کنید. پیشنهاد می شود با انگشت یا برس مخصوص شستشو صورت استفاده گردد. ممکن است پس از استفاده از فوم پوست شما کمی خشک شود. بهتر است بعد از مصرف فوم از کرم مرطوب کننده یا تونر استفاده کنید. بهتر است فوم را 30 الی 60 ثانیه روی پوست خود ماساژ دهید و سپس بشویید. افرادی که پوست بسیار چرب یا آرایش غلیظ هم دارند نیز نباید بیشتر از دو دقیقه مصرف شود.

نکات استفاده از ژل شستشو صورت

ژل شستشو باعث شده که قدرت نفوذ پذیری بالایی در پاکسازی پوست داشته باشد و در ادامه از پوست را سرشار از رطوبت کرده و شرایط را برای نرمی و لطافت پوست مهیا می سازد. بعد از مصرف حتماً مطمئن باشید که اثری از ژل روی پوست نمانده زیرا باعث بسته شدن منافذ پوست شده و تنفس آن را مسدود می کند. سعی کنید از آب ولرم استفاده کنید تا موجب خشکی نشود. پیشنهاد می شود بعد از مصرف ژل از کرم مرطوب کننده پوست صورت مصرف کنید.

ژل شستشوی صورت مناسب پوست چرب وچه

ژل شستشو صورت مناسب پوست چرب و مستعد آکنه وچه، برای شستشوی روزانه آن دسته افرادی که پوستی چرب دارند ؛ بسیار مناسب خواهد بود. با توجه به ویژگی ها و فرمولاسیون قوی که این ژل شستشو صورت دارد؛ مسلماً از چربی پوست کاسته شده و از سوی دیگر، باعث لایه برداری ، روشن کنندگی و جلوگیری از ایجاد آکنه خواهد شد.

ژل شستشو برای انواع پوست صورت وچه

ژل شستشو صورت انواع پوست وچه، برای شستشوی پوست آن دسته از افرادی که به پاکسازی، نرمی و لطافت پوست خود اهمیت می دهند؛ بسیار مناسب خواهد بود. با توجه به ویژگی ها و فرمولاسیون قوی که ژل شستشو پوست وچه دارد؛ مسلماً از التهاب پوست کاسته شده و از سوی دیگر، باعث لایه برداری و روشن کنندگی پوست خواهد شد.

فوم شستشوی صورت مناسب برای پوستهای خشک و حساس وچه

فوم شستشوی صورت برای پوست های خشک و حساس وچه، برای آن دسته از افرادی که پوستی خشک دارند؛ بسیار مناسب خواهد بود. با توجه به ویژگی ها و فرمولاسیون قوی که فوم شستشو پوست خشک و حساس دارد؛ مسلماً از خشکی پوست کاسته شده و از سوی دیگر، باعث رطوبت رسانی و افزایش شفافیت پوست خواهد شد.

فوم شستشوی صورت برای پوستهای چرب وچه

فوم شستشوی صورت برای پوست های چرب وچه برای آن دسته از افرادی که دچار منافذ باز پوست صورت هستند؛ بسیار مناسب خواهد بود. با توجه به ویژگی ها و فرمولاسیون قوی که این فوم شستشو دارد؛ مسلماً از چربی و آلودگی صورت کاسته شده و از سوی دیگر، باعث روشن کننده، حفظ رطوبت پوست خواهد شد.

فوم شست وشوی صورت مناسب پوست خشک و معمولی ژاک آندرل پاریس

فوم شست وشوی صورت مناسب پوست خشک و معمولی ژاک آندرل پاریس، برای آن دسته از افرادی که خشکی پوست دارند؛ بسیار مناسب خواهد بود. با توجه به ویژگی ها و فرمولاسیون قوی که این فوم شستشو دارد؛ مسلماً از التهاب و خشکی پوست کاسته شده و از سوی دیگر، باعث آبرسانی، رفع قرمزی و التهاب پوست خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *